“روستا بازار” و ” میادین میوه و تره بار” باید در کرمانشاه توسعه یابند

رساناپرس_معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نظارت و بازرسی از بازار برای کنترل قیمت ها ضروری است، بر ایجاد زیرساخت ها و فضاهای لازم مانند ایجاد «روستابازار» و توسعه «میادین میوه و تره بار» به منظور کمک به تنظیم بازار و رونق تولید و اشتغال در استان تاکید کرد.

بهزاد باباخانی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، با تاکید بر کارآیی این جلسات افزود: برپایی این جلسات موجب کاهش نرخ تورم استان شده، به طوری که اکنون نرخ تورم در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار باید به صورت مستمر و هر دو هفته یکبار تشکیل شود، اظهار داشت: نظارت و بازرسی از بازار برای کنترل قیمت ها بسیار مهم و حائز اهمیت است، اما کنترل قیمت‌ها تنها با نظارت میسر نمی شود و باید تلاش کنیم زیرساخت ها و فضاهای لازم را برای تعادل در عرضه و تقاضا در بازار ایجاد کنیم.

باباخانی با اشاره به ضرورت ایجاد روستا بازار در استان ادامه داد: ایجاد روستا بازار در راستای کمک به تولید و تنظیم بازار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ادامه بر توسعه میادین میوه و تره بار در استان تاکید کرد و گفت: توسعه این موضوع هم کمک خوبی برای تنظیم بازار و تعادل در عرضه و تقاضا است.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات لازم برای ایجاد میدان میوه و تره بار در یکی از مناطق شهر کرمانشاه شکل گرفته که این موضوع باید تمام هشت منطقه کرمانشاه و همچنین کل شهرستان های استان را در برگیرد و ظرفیت های جدید در این زمینه تعریف و مشخص شود.

باباخانی تصریح کرد: آنچه که به تنظیم بازار و قیمت ها کمک می کند ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است که هم ایجاد روستا بازار و هم ایجاد میادین میوه و تره بار در شهرها باید در دستور کار ویژه ستاد تنظیم بازار استان باشد و ضرورت دارد که علاوه بر نظارت و بازرسی، زیرساخت های لازم را در بازار فراهم کنیم.