مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش: ۱۲۰ هزار “بازمانده از تحصیل” در کشور از راه دور آموزش می‌بینند

رساناپرس_مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از تحصیل بیش از 120 هزار بازمانده از تحصیل در مراکز آموزش از راه دور کشور خبر داد.

ایرج شاهملکی امروز (۱۹ آبان) در حاشیه نشست قطبی مدارس غیردولتی و هیات امنایی که با حضور روسای ادارات مشارکت های مردمی پنج استان ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان در کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود ۱۴۴۸ مدرسه آموزش از راه دور در سطح کشور، گفت: در حال حاضر ۱۲۷ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

شاهملکی افزود: ماموریت اصلی این مدارس افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل است که در مراکز کمتر توسعه یافته و مناطق عشایری و روستایی ساکن هستند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد عدالت تربیتی در سطح وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس از راه دور در راستای ماموریت همین قرارگاه است تا بتوانیم بازماندگان از تحصیل را تحت پوشش قرار دهیم و آنها را از آموزش و پرورش بهره مند سازیم.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت های این مدارس بر بستر فضای مجازی است، گفت: ویژگی مهمی که این مدارس دارند انعطاف در شیوه آموزش آنهاست تا در مناطقی هم که دسترسی به فضای مجازی فراهم نیست، بتوانیم از شیوه های دیگری آموزشی استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این مدارس به دلیل بهره مندی از ظرفیت آموزش های تلفیقی-ترکیبی (حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری) و همچنین بهره مندی از روش های متنوع شامل کتاب های دیداری، شنیداری و آموزش های الکترونیکی، بهترین بستر جهت جذب تمام بازماندگان از تحصی در مناطق کمترتوسعه یافته، مرزی، عشایری و روستایی هستند.

شاهملکی افزود: در این مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم که پایه هفتم تا دوازدهم را شامل می شود، فعال هستند.

این مسئول یادآور شد: مخاطبان این مدارس هم دانش آموزان بازمانده از تحصیل بالای ۱۸ سال و نیز دانش آموزان لازم التعلیم زیر۱۸ سال هستند که تعداد دسته دوم در این مدارس بسیار اندک و حدود چهار هزار نفر هستند و عمده جامعه مخاطبان این مدارس همان دانش آموزان بازمانده از تحصیل می باشند.

شاهملکی اشاره ای هم به عوامل بازماندن از تحصیل برخی دانش آموزان داشت و افزود: دلایل مختلفی در این زمینه مطرح است که از جمله آن می توان به دلایل فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد.