پلاک کوبی جهانشهر خلاق خوراک و غذا در تیرماه اجرایی می‌شود

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه گفت: مقدمات برنامه پلاک کوبی جهانشهر خلاق خوراک و غذا تنظیم شده و قرار است ۶ تیرماه که مصادف است با روز فرهنگی کرمانشاه، این برنامه اجرا شود.

 

پلاک کوبی جهانشهر خلاق خوراک و غذا در تیرماه اجرایی می‌شوداحسان احمدی نصر بااشاره به وجود بیش از صد گونه غذایی، خوراکی، شیرینی و نان در کرمانشاه، خاطرنشان کرد: فراخوان ملی طراحی لوگو صادر و تاکنون ۱۵ طرح به بیرخانه ارسال شده است و در نظر داریم سایت اینترنتی در حوزه شهر خلاق خوراک را نیز راه اندازی کنیم.

احمدی نصر با بیان اینکه به دنبال نگرش جدید رستوران داری در منوی غذا و آموزش هستیم گفت: استفاده از ظرفیت جامعه عکاسان، برگزاری جشنواره‌های متعدد خوراک شناسی، حمایت از زنان سرپرست خانوار در بحث غذای خانگی، همکاری با دانشگاه ها، تفاهم نامه با مرکز بهداشت و تعریف استاندارد، رفت و آمد با شهر‌های خلاق خوراک در سطح جهان از جمله برنامه‌های ما در این موضوع است.

وی با اشاره به وجود سه خانه تاریخی که در امر غذا درحال فعالیت هستند بیان کرد: در نظر داریم که در بحث آموزش و معرفی گونه‌های مختلف غذایی با این اماکن تفاهم نامه‌ای منعقد شود تا بتوانیم تنوع بیشماری را در منوی غذایی آنان ایجاد کنیم.

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: نصب المان‌های شهری در مبادی ورودی و خروجی شهر و همچنین نامگذاری میدانی بنام شهر خلاق خوراک از دیگر برنامه‌های ما در این خصوص است.

رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در کشور فقط دو شهر رشت و کرمانشاه بعنوان شهر خلاق خوراک ثبت جهانی شده اند تصریح کرد: فقط پیوستن کرمانشاه به این فهرست کارساز نیست بلکه باید با پلاک کوبی رسما وارد کارزار شویم.

کرمانشاه بعنوان شهر خلاق خوراک در آبانماه ۱۴۰۰ در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفت ..