آئین گرامیداشت شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش برگزار شد

رساناپرس_ مراسم یادبود هفتمین روز شهادت آیت الله رییسی و شهدای خدمت امروز سه‌شنبه به میزبانی سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه برگزار شد

 

به گزارش رساناپرس مراسم گرامیداشت شهید رییس جمهور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش باحضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر کرمانشاه در سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه با بزرگداشت یاد شهدای سانحه بالگرد، گفت: رئیس جمهور فقید، وزیر امور خارجه، امام جمعه مردمی و استاندار انقلابی تبریز، همگی از دلسوزان نظام و خادمان واقعی مردم بودند؛ به گونه ای که آیت الله رئیسی، سید محرومان تمام هم و غمش شب و روز این بود که برای رفع محرومیت در کشور تلاش نماید و تمام مسئولان و مدیران و کارکنان دولت را هم بسیج کند تا در این مسیر، برای محرومیت زدایی مجاهدت نمایند.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود:  انسان در مقام عبودیت،  گاهی با خداوند معامله میکند و این تجارت، تجارت پرسودیست. در قرآن  کریم آمده است ای کسانیکه ایمان آوردید، بر شما باد  تجارتی که از عذاب الهی نجات میدهد؛ قدم اول این است که به خدا ایمان آوردید. لذا اعتقاد به خدا و کتاب اسمانیش و قیامت و آخرت و اعتقاد  به اهل بیت یک معامله پرسود است و تجارتی است که از عذاب الهی انسان را نجات میدهد.

حبیب اله غفوری با استناد به آیه ای از سوره ی توبه که میفرماید « از مردم کسانی هستند که جانشان را برای رضای خدا  می فروشند، که من مشتری اش هستم» گفت: این آیه نشان از آن دارد که شهادت، یک تجارت پرسود بین عبد و معبود است.

شهردار کرمانشاه در ادامه افزود: رئیس جمهور فقید با مشایعت وزیر کشور در شهر کرمانشاه حضور یافتند و دستوراتی خطاب به دستگاه های دولتی و عمومی صادر کردند که در حوزه های مختلف در حال اجراست.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل مسافر کرمانشاه را از برکات شهید رئیسی دانسته و گفت: سفرهای استانی ایشان به کرمانشاه، برکات اقتصادی فراوانی برای استان داشت این در حالی است که مقرر شده بود سفر استانی مجددی به کرمانشاه داشته باشند که به فیض شهادت نائل آمدند و به همرزمان ملکوتی اش پیوست.

نادر نوروزی اظهار داشت: رهبر انقلاب یکی از یاران ولایی خود را از دست دادند اما با صلابت همیشگی فرمودند امور کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با اظهار حزن و همدردی در فقدان ریاست جمهور شهید و یاران همراهش، از تلاش ها و برکات آن شهید در رشد و ارتقای ناوگان حمل و نقل مسافر کرمانشاه قدردانی به عمل آورد.

گفتنی است امام جمعه کرمانشاه در پایان مراسم از سازمان حمل و نقل مسافر استان کرمانشاه به عنوان بانی مراسم بزرگداشت، تقدیر کرد.