آغاز ماراتن نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ با رقابت ۳۹ هزار نفر در کرمانشاه

رساناپرس_ماراتن نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب در استان کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش رساناپرس نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح امروز ۶ اردیبهشت‌ماه در ۲۲ حوزه در استان با رقابت ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی آغاز شد.

اسماعیل میرزایی‌قلعه، مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه به خبرنگار فارس، گفت: آزمون امروز در ۲۲ حوزه امتحانی و روز جمعه در ۳۵ حوزه امتحانی در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

ویرایش اشاره به شرکت ۳۹ هزار و ۳۸ نفر داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول کنکور سراری، افزود: از مجموع داوطلبان نوبت اول کنکور در استان ۶۲ درصد یعنی ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر زن و ۳۸ درصد یعنی ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر مرد هستند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: داوطلبان کنکور نوبت اول امسال استان کرمانشاه ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۳۴ درصد در رشته علوم انسانی، ۷ درصد در رشته ریاضی، ۵ درصد زبان خارجی و ۲ درصد در رشته هنر شرکت کرده‌اند.

وی زمان آزمون رشته‌های علوم انسانی و ریاضی را صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ساعت ۸ صبح و رشته‌های زبان‌های خارجی و هنر را بعدازظهر همین روز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه اعلام کرد.

وی همچنین زمان امتحان کنکور رشته تجربی را روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه ساعت ۸ صبح همزمان با سراسر کشور عنوان کرد.

میرزایی‌قلعه حوزه‌های امتحانی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه را شامل ۱۲ حوزه دانشگاه رازی؛ ۲ حوزه دانشگاه صنعتی، ۴ حوزه دانشگاه آزاد اسلامی و ۲ حوزه در دانشگاه پیام نور بیان کرد.

وی آزمون امتحان رشته‌های هنر و زبان خارجی را صرفا در ۷ حوزه دانشگاه رازی اعلام کرد.
این مسوول گفت: همچنین آزمون رشته تجربی در صبح جمعه در ۱۲ حوزه در دانشگاه رازی(۲ حوزه در دانشگاه صنعتی، ۵ حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی، ۵ حوزه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ۴حوزه در دانشگاه پیام نور و ۸ حوزه آموزش و پرورش) برگزار می‌شود.

میرزایی‌قلعه یادآور شد: ۸ حوزه دانشگاه رازی در پردیس مرکزی شامل دانشکده علوم پایه، مجتمع کلاسی، دانشکده اقتصاد و کارآفرینی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده نفت و پتروشیمی و دانشکده فنی و مهندسی و ۴ حوزه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده دامپزشکی، دبیرستان وابسته به دانشگاه دختران و پسران است.گفتنی است،

در مجموع در کل کشور یک‌میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر در تمام رشته‌ها به رقابت می‌پردازند که از این تعداد ۶۳ درصد زن و ۳۷ مرد هستند.