اختصاص ۳۰ همت به پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی

رساناپرس_ استاندار کرمانشاه گفت: با استجازه مقام معظم رهبری ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم که هفت برابر بودجه عمرانی سالانه استان است.

 

به گزارش رساناپرس محمدطیب صحرایی، امروز (۱۹ مرداد) در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی هنری دانش  با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، دولت شهید رییسی را دولت توسعه و تقویت زیرساخت ها عنوان و تصریح کرد: برای انجام هر کاری در هر حوزه‌ای ابتدا باید زیرساخت های آن فراهم باشد و در همین راستا اولویت اصلی دولت شهید رییسی توسعه و تقویت زیرساخت ها در تمامی حوزه‌ها بود.

وی افزود: با توجه به این اولویت و دغدغه در استان کرمانشاه هم در۲۰ ماه گذشته بر توسعه زیرساخت ها در حوزه های مختلف مترکز شدیم که پروژه توسعه فیبر نوری از مهمترین این پروژه‌ها است.

سرعت اینترنت در دولت شهید رییسی ۷۰ برابر شد/ اختصاص ۳۰ همت به پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی

صحرایی گفت: دسترسی سریع و آسان به شبکه‌های ارتباطی یکی از مهمترین زیرساخت ها در هر حوزه ای است و در همین راستا هفته گذشته افتتاح اولین پروژه فیبرنوری در کلانشهرهای کشور را در کرمانشاه داشتیم و برای اجرایی شدن این پروژه استان حدود ۵۵۰ کیلومتر حفاری صورت گرفته است.

وی افزود: با اجرای این پروژه سرعت اینترنت ۷۰ تا ۸۰ برابر افزایش می یابد که برای فعالان تمام حوزه ها از حوزه های اقتصادی و صنعتی گرفته تا اهالی فرهنگ و هنر و رسانه یک امر مهم و کاربردی است و این پروژه از ثمرات یک دولت خوب و مردمی است.

صحرایی به اقدام مهم دیگر در حوزه زیرساخت‌ها در استان در دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه بعد از ماه‌ها پیگیری توانستیم با استجازه مقام معظم رهبری ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دریافت کنیم که هفت برابر بودجه عمرانی سالانه استان است.

استاندار کرمانشاه با این اعتبار که اولین اقساط آن از شهریورماه امسال قابل دریافت است، پروژه راه‌آهن کرمانشاه-خسروی ظرف سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه تا پایان شهریور افتتاح می‌شود

صحرایی به پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه متاسفانه بنا به دلایل سیاسی در دولت قبل اجرایی نشد و در این دولت توانستیم آن را اجرایی کنیم.

وی افزود: طی مدت اجرای این پروژه، یک باند فرعی راه‌اندازی شد و توانستیم پروازهای کرمانشاه را که به هفته‌ای پنج تا شش پرواز کاهش پیدا کرده بود، به ۶۰ تا ۷۰ پرواز در هفته برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: تردد هوایی امروز یک تفریح نیست و امروزه یک ضرورت برای مشاغل مختلف محسوب می شود، در همین راستا بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه طوری که بتواند مانند گذشته پذیرای هواپیماهای پهن پیکر باشد در دولت سیزدهم اجرایی شد.

صحرایی گفت: این پروژه مهم استان در مراحل نهایی قرار داشته و تا قبل از پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح آن قطعا پروازهای فرودگاه کرمانشاه افزایش چشمگیری خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت های غنی استان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: در این حوزه هم زیرساخت‌هایی نیاز است که یکی از مهمترین آن‌ها مجتمع های فرهنگی و هنری هستند که امروز شاهد بهره برداری از یکی از آن‌ها هستیم.

وی افزود: این زیرساخت‌ها قطعا می‌توانند به توسعه فرهنگ و هنر بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار کمک کنند.