اشتغالزایی بیش از ۵۰ هزار نفر در تعاونی های استان کرمانشاه

رسانا پرس_ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 100 تعاونی در استان کرمانشاه فعال هستند،گفت: تعاونی ها بیش از 50 هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد کرده اند.

به گزارش رسانا پرس، مختار احمدی در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر استان که امروز (۱۳ شهریور) و همزمان با روز تعاون برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان ۳۱۰۰ تعاونی با عضویت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کرمانشاه فعالیت دارند، گفت: تعاونی ها در استان کرمانشاه بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه ایجاد کرده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه یکی از شاخه های اصلی اقتصاد مقاومتی تعاون هست و سرمایه در بخش تعاون یک سرمایه ای کاملاً مردمی است، افزود: مردمی کردن اقتصاد از الزامات اقتصاد مقامتی است.

وی با بیان اینکه دولت مردمی در تدوین برنامه های خود به مردمی کردن اقتصاد نگاه ویژه ای دارد گفت: این فرصت مغتنمی است که در تقویت حوزه تعاون اقداماتی انجام دهیم.

مختار احمدی در ادامه یکی از راه های اشتغال به کار فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل تعاونی دانست و ادامه داد: دانش آموختگان دانشگاهی می توانند با تجمیع سرمایه اندک خود با راه اندازی بنگاه های اقتصادی برای خودشان اشتغال ایجاد نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۲۹ تعاونی مرزنشین در شش شهرستان استان با ۲۰۰ هزار نفر عضو فعال، یادآور شد: در کرمانشاه ۳۶۸ تعاونی بانوان نیز با عضویت ۴۶۳۰ نفر داریم که کمک بسزایی به اشتغال بانوان کرده است.

مختار احمدی ادامه داد: تعاونی‌های کرمانشاه در سال گذشته ۸۳ میلیون دلار صادرات به کشور عراق و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس داشته اند.

وی با بیان اینکه در کرمانشاه تعاونی‌های بزرگ و موفقی داریم، شرکت تعاونی ۱۸۲۰ تولید تایر کرد، تعاونی لبنیاتی مانیزان، تعاونی ۲۳۵ بیمارستان بیستون، تعاونی کلینیک چشم پزشکی نور تعاونی مصرف کارکنان مخابرات( فروشگاه پیام) و … را از مهمترین آنها برشمرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه به تشکیل شرکت های توسعه و عمران شهرستانی در جهت رشد و توسعه شهرستان و هدایت منابع مردمی به بخش تولید و بسترسازی برای حضور تعاونی ها در فعالیت های اقتصادی اشاره نمود و اضافه نمود: تاکنون ۵ شرکت تعاونی در شهرستان های تابعه استان با حداقل نیم درصد از جمعیت شهرستان تشکیل شده و با تاکید استاندار ان شاالله تا پایان سال در سایر شهرستان ها این تعاونی ها ثبت خواهند شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و همراهی همه دستگاه های اجرایی، فرمانداران شهرستان های تابعه، بانک های عامل و مشارکت خود مردم بتوانیم سهم تعاون را در اقتصاد استان ارتقا دهیم.

در ادامه این دیدار غفار محمدی به نمایندگی از اتاق تعاون استان، غفور احمدی به نمایندگی از خانه تعاونگران استان و تنی چند از تعاونی های برتر استان به نمایندگی از سایرین در خصوص مقوله تعاون مطالبی را ایراد نمودند.