افتتاح خابگاه دانشجویی فرهنگیان در روز دختر

رساناپرس_ استاندار کرمانشاه‌ از افتتاح خابگاه دانشجویی فرهنگیان در روز دختر خبر داد.

به گزارش رساناپرس محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز ۲ تیرماه در مراسم آئین افتتاح مدرسه اوتیسم مرحوم احمد باباخانی که با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ضمن تأکید بر نقش آموزش‌وپرورش بر تربیت افراد جامعه، اظهار کرد: با نگاه شهید جمهور بر اینکه آینده کشور مبتنی است بر چیزی که امروز در فضای تعلیم‌وتربیت کاشته می‌شود، در مصوبات همین هفته در تخصیص منابع برای آموزش‌وپرورش، اعتبار تخصیص‌ داده‌ شده ۱۰ برابر شده‌ است.

وی افزود: این تخصیص اعتبار نشان‌دهنده تمرکز و توجه به‌نظام تعلیم‌وتربیت است؛ زیرا بنای خلقت برای تربیت است، به تعبیر امامین عزیز انقلاب، در واقع انقلاب اسلامی یک تحول تربیتی برای بشر است‌، بنابراین باید این نکته در تخصیص اعتبارها خودش را نشان دهد.

استاندار کرمانشاه‌ با اشاره به بازدید وزیر آموزش‌وپرورش کشور از تلاش‌های صورت‌گرفته، اظهار کرد: امیدوارم روند روبه‌رشد در تربیت نسل آینده در کشور و نیز استان که نویددهنده یک آینده آبادتر و زیباتر برای کشور و استان کرمانشاه به‌عنوان سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی باشد، ادامه یابد.

صحرایی تأکید کرد: به‌موازات توجه به فضای مدرسه، باید به معلمان نیز توجه شود

.وی تصریح کرد: در این زمینه با مساعدت وزیر آموزش‌وپرورش در سالروز ولادت حضرت معصومه (ع) طرح ساخت‌وساز خوابگاه‌های دانشجویی موردتوجه قرار گرفت.

صحرایی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم خوابگاه ۳۶۰ نفره دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ظرف دوماه آینده آماده شود تا دانشجویانی که در آینده معلمان پرافتخار این استان خواهند بود‌ در یک فضای ایمن و کاملاً مجهز برای کسب دانش و مهارت معلمین ساکن شوند.

وی با تأکید بر تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما به قله نزدیک شده‌ایم، بیان کرد: اگر ما بخواهیم ناظر و شاهد شکوفایی تمدنی بزرگ و نیز ایستاده بر قله‌های افتخار بشری باشیم، باید قربانی‌های عظیم‌تری از این انقلاب مانند شهید رئیسی تقدیم انقلاب کنیم.

این مسئول با تأکید بر نتیجه انتخاب درست و حضور پرشور در انتخابات، بیان کرد: اتفاقات خوبی که در این سه سال افتاد که نتیجه یک انتخاب درست بود. مردم تجربه یک رئیس‌جمهور صادق، خدمتگزار، بی‌منت را به دست آورده‌اند. مردم شریف ایران و کرمانشاه در جمعه پیشرو، در آستانه یک انتخاب سرنوشت‌ساز هستند، انتخابی که با آن می‌توان این راه سعادت‌بخش ادامه داد.

صحرایی در پایان، تأکید کرد: ما تا آخرین لحظه بر عهدی که با رئیس‌جمهور شهید برای خدمت به مردم بسته‌ایم، خواهیم بود و دست از تلاش نمی‌کشیم.

گفتنی است؛ تعداد ۱۳ طرح آموزشی و ورزشی با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع از جمله افتتاح سه زمین چمن مصنوعی و نیز کلنگ‌زنی مدرسه خیر ساز ۱۵ کلاسه «حشمت‌الله عیوضی» در منطقه یک حاشیه نشین از دیگر برنامه‌های وزیر آموزش‌و‌پرورش در استان کرمانشاه بود.