افزایش ایمنی جاده‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تصادفات در کرمانشاه

رساناپرس_ مدیرکل راهداری، حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه از تلاش برای کاهش حوادث جاده‌ای سخن گفت و افزود: برای کاهش حادثه‌های جاده‌ای باید در ابتدا محور‌های پرحادثه را شناسایی و اصلاح کرد.

به گزارش رساناپرس، سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری، حمل‌ونقل و جاده‌ای استان کرمانشاه امروز پانزدهم مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: اداره راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای مجموعه‌ای است که با معیشت، ایمنی، آسایش و آرامش مردم، ارتباط دارد.
وی اداره راهداری را متشکل از چهار معاونت، راهداری، حمل‌ونقل، فنی و راه‌های روستایی، توسعه مدیریت عنوان کرد و افزود: ۱۶ اداره با معاونت‌های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ارتباط است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۴ اداره راهداری مستقل در شهرستان‌های استان، تصریح کرد: در استان کرمانشاه پنج پایانه مرزی پریزخان، خسروی، سومار، شیخ صله و شوشمی وجود دارد که وظیفه تبادلات تجاری کالا و همچنین ورود و خروج مسافران را برعهده دارند.

راهداری کرمانشاه با فعالیت ۹۸۰ نیرو و ۴۸۱ خودرو

وی با اشاره به وجود ۹۸۰ نیرو در اداره راهداری استان، اضافه کرد: ۴۸۱ خودرو سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در اراده راهداری وجود دارد که روزهای مختلف سال در شرایط و مناسب‌های مختلف در مسیر خدمت‌رسانی حرکت داده می‌شوند.

فعالیت ۴۲ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح کرمانشاه

کهریزی در رابطه با خدمات رفاهی در سطح استان، تصریح کرد: در کل استان کرمانشاه ۴۲ مجتمع خدمات رفاهی وجود دارد که با ورود بخش خصوصی، مجوز‌های آن‌ها صادر شده‌؛ در تلاش هستیم که سطح رفاهی را در این مجموعه‌ها افزایش دهیم.

پوشش راهداری ۸ هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی در کرمانشاه

مدیرکل راهداری، حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۴۶۴ کیلومتر بزرگراه، ۴۹۴ کیلومتر راه اصلی، حدود یک هزار و ۸۲۳ کیلومتر راه فرعی، ۵ هزار و ۱۹۵ کیلومتر راه روستایی و در مجموع نزدیک به ۸ هزار کیلومتر راه در سطح استان داریم.

فعالیت ۹۶ سامانه هوشمند در جاده‌های کرمانشاه

وی از تلاش اداره راهداری استان بر هوشمند‌سازی راه‌ها سخن گفت و افزود: در تلاش هستیم در استان در راستای افزایش ایمنی و سفری آسوده برای مسافران، از حالت سنتی به سمت تجهیزات هوشمند حرکت کنیم.کهریزی گفت: در حال حاضر ۹۶ سامانه تردد شمار هوشمند در استان وجود دارد که سعی می‌شود تا پایان سال ۲۲ سامانه دیگر اضافه خواهد شد.مدیرکل راهداری، حمل‌و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: اداره راهداری در حال راه‌اندازی سیستم جدید برای مسیر منتهی به مرز خسروی است تا آماری از ورود و خروج مسافران از شهرهای مختلف به کرمانشاه را به راحتی بدست آوریم.

پایش تصویری مرز خسروی در اربعین امسال

وی با اشاره به وجود ۳۳ دستگاه پایش تصویری در استان، گفت: این دستگاه‌ها جدا از دوربین‌های سرعت‌سنج هستند، به‌گونه‌ای است مرکز کشور هم از این ترددها آگاه می‌شود و تا پایان سال این سیستم‌ها دوبرابر خواهد شد. مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از پایش تصویری مرز خسروی در اربعین امسال خبر داد و گفت: با وجود این پایش تصویر تمامی خودروهایی ورودی به مرز را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کنیم و با این روش رصد خوبی بر روی پارکینگ‌ها و ترافیک مرز خواهیم داشت.

تدوین طرح جامع مرز خسروی

کهریزی از تدوین طرح جامعه مرز خسروی خبر داد و گفت: الان باتوجه‌به گرمای هوا برای آسایش زائران در صدد ایجاد فضای خنک هستیم که برای چند سال آینده همین رفاه و آسایش برای اربعین در فصل سرما باید فراهم شود.

ایجاد ۱۴ هزار مترمربع سایبان در مرز خسروی

کهریزی در معرفی مرز خسروی آن را قدیمی‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به عتبات‌عالیات عنوان کرد و افزود: این مرز درگذشته به دلایلی بسته می‌شود همین از رونق آن می‌کاهد و بر رونق دیگر مرزهای خروجی کشور از جمله مهران می‌افزاید؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر استقبال زائران از مرز مهران به حد اشباع رسیده و در تلاش هستیم با اقدامات خوبی که صورت‌گرفته زائران را به سمت مرز خسروی هدایت کنیم.
وی اشاره‌ای به ترمیم، روکش، آسفالت، نصب تابلو، تجهیز روشنایی مسیرها اربعین از ورودی تا خروجی استان داشت و اضافه کرد: در زمان سفر اربعین روشنایی کل مسیر تأمین خواهد شد و خاموشی نخواهیم داشت.
کهریزی با اشاره به ایجاد ۱۴ هزار مترمربع سایبان در مرز خسروی، خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات صورت‌گرفته در جاده برکت و جدول‌کشی و ساماندهی پایانه مرزی خسروی، برنامه فرهنگی از جمله روایتگری از شهدا، توزیع اقلام فرهنگی و… را در موسوم اربعین خواهیم داشت.

افزایش ایمنی جاده‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تصادفات در کرمانشاه

مدیرکل راهداری، حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه از تلاش برای کاهش حوادث جاده‌ای سخن گفت و افزود: برای کاهش حادثه‌های جاده‌ای باید در ابتدا محور‌های پرحادثه را شناسایی و اصلاح کرد.
وی تصریح کرد: باتوجه‌به ارزیابی‌های کمیته ایمنی راه‌های کشور ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده که ۱۹ نقطه از آن مربوط به استان کرمانشاه بوده که تاکنون ۱۰ نقطه از آن اصلاح شده، ۳ نقطه دیگر آن تا اواخر هفته جاری اصلاح خواهد شد و ۶ نقطه باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری اصلاح خواهد شد‌.
کهریزی افزود: در نوروز سال گذشته ۱۴ نفر فوتی در سطح جاده‌های استان داشته‌ایم که با طرح برنامه‌های پیشگیری از حادثه خوشبختانه این آمار امسال با کاهش ۵۰ درصدی به ۷ نفر رسید.
وی اظهار کرد: برای اولین بار توانسته‌ایم که ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار که ۲۰۰ میلیارد آن سهم استانی است با کمک استاندار در شورا مصوب شد و ۴۰۰ میلیارد اعتبار ملی است، برای نوسازی جاده‌ها استفاده کنیم.
کهریزی در رابطه با بودجه سالیانه، خاطرنشان کرد:در سه ماهه اول سال گذشته ۸۲ میلیارد تومان درآمد اداره راهداری بوده است که در سه ماهه اول سال‌جاری با رشد ۳۷۵ درصدی به ۷۸۹ میلیارد تومانی رسیده که معمولا در راستای جاده‌سازی، علامت‌گذاری، افزایش سیستم‌های هوشمند و… هزینه می‌شود.