این افراد دچار فشار خون بالا نمی‌شوند

رسانا پرس - یک کارشناس ورزشی در کرمانشاه گفت: ورزش همگانی علی‌رغم اینکه از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و نقش پیشگیری را دارد و همواره در درمان بسیاری از بیماری‌ها هم موثر و نقش درمانی از نظر علم پزشکی به‌عهده می‌گیرند.

به گزارش رسانا پرس – ورزش به‌ویژه ورزش‌همگانی از آنجا که سبب امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود یکی از شاخصه‌های توسعه انسانی در جوامع بشمار می‌رود. همچنین با افزایش سلامت و نشاط جامعه سبب کاهش هزینه‌های درمانی و بهداشتی می‌شود و به بهره‌وری نیروهای کار جامع کمک می‌کند.

علاوه بر این ورزش همگانی در جامعه کارکردهای مطلوبی مانند افزایش همدلی، تقویت، همبستگی، مشارکت اجتماعی، تحکیم روابط، پیوندهای اجتماعی و کمک به فرایند جامع‌پذیری افراد دارد.

ورزش همگانی با کارکردهای متنوع خود می‌تواند علاوه بر تضمین سلامت جسمی و روحی افراد جامعه در کسب مهارت‌های اجتماعی و شکل‌گیری هویت فردی کاهش تضادها و تنش‌ها پرکردن اوقات فراغت و… نقش انکارناپذیری داشته باشد، لذا باید توجه خاصی به ورزش همگانی داشته باشیم.

اثرات مفید فعالیت‌های ورزشی در پیشگیری درمان و کنترل بسیاری از نارسایی‌های قلبی و عروقی و تنفسی ثابت شده است، امروز که زندگی پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته متأسفانه همه ساله تعداد زیادی قربانی بیماری‌های قلبی و سکته‌های قلبی می‌شود به طوریکه طبق تحقیقات صورت گرفته در ایران بالاترین مرگ‌ومیر در بیماری قلبی گزارش شده است.

سلامتی و توانایی‌های جسمانی از نعمت‌های الهی است و انسان همیشه خواهان سلامتی بوده خوشبختی هر انسان وابسته به نیروی بدن و روحش است.

ورزش عامل خودباوری، تقویت اراده، احساس موفقیت و شادابی، تخلیه هیجان است ورزش انسان از حالت بی‌تفاوتی و افسردگی دور می‌کنند و سبب نشاط و امیدواری می‌شود

پیمان رفعتی کارشناس ورزشی در خصوص تأثیر ورزش و درمان بیماری‌ها، می‌گوید: ورزش و فعالیت‌های ورزشی به ویژه ورزش صبحگاهی می‌تواند تأثیر مثبتی روی روند درمان چند نوع بیماری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی علی‌رغم اینکه از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و نقش پیشگیری را دارد و همواره در درمان بسیاری از بیماری‌ها هم موثر و نقش درمانی از نظر علم پزشکی به‌عهده می‌گیرند.

این کارشناس ورزشی ادامه داد: فشار خون بالا با انجام ورزش‌های معمولی همچون پیاده‌روی و رژیم غذایی و همچنین استراحت را می‌توان کاهش داد.

به گفته رفعتی، بیشتر ورزشکاران دچار فشار خون بالا نمی‌شوند و ورزش حتی در سنین ۶۰ تا ۸۰ سالگی هم می‌تواند در متعادل نگه‌داشتن فشار خون سهیم باشد چون براثر ورزش عروقی که در سطح بدن جریان دارند منبسط و فشارخون کاهش پیدا می‌کند.