بارش‌های کرمانشاه تا اواسط آذر کمتر از نرمال است/ در شرایط خشکسالی شدید هستیم

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، بارش‌های پاییزی امسال کرمانشاه تا اواسط آذر کمتر از نرمال است.

فیروز دولتشائی در جلسه امروز (اول آبان) قرارگاه آب کرمانشاه، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت بارش‌های کرمانشاه در پاییز امسال، گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد بارش‌های پاییز امسال کرمانشاه در مجموع کمتر از نرمال است، بگونه‌ای که تا اواسط آذر بارش کمتر از نرمال بوده و بعد از آن نزدیک به نرمال است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود وضعیت بارش‌ها در نیمه دوم آذر و فصل زمستان کمی بهتر شود، خاطرنشان کرد: با این وجود کم بارشی که رخ داده جبران نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون در شرایط خشکسالی شدید قرار داریم، یادآور شد: به نظر می‌رسد این خشکسالی که چند سالی است آغاز شده، ادامه داشته باشد.

دولتشائی درباره موج ناپایداری که اکنون کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده نیز عنوان کرد: ناپایداری‌ها کم و بیش تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و احتمال رگبار و بارش پراکنده را تا پایان هفته داریم.

وی احتمال وقوع رگبار و بارندگی را طی فردا (دوشنبه، دوم آبان) و پنجشنبه (پنجم آبان) بیشتر دانست و عنوان کرد: این موج ناپایدار در مجموع تاکنون برای استان ۱.۴ میلی‌متر بارش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تا این مقطع بارشی نداشتیم، وضعیت بهتر است.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، بیشترین بارش این موج مربوط به نودشه به میزان هشت میلی‌متر و پاوه و سرپل ذهاب هرکدام به میزان حدود شش میلی‌متر بوده است.