حضور پررنگ ورزشکاران کرمانشاهی‌ در مسابقات فیلیپین

رساناپرس_ مسئول برگزاری مسابقات کشوری کاراته شوتوکان سبک دبلیو.اس.کی.اف در استان کرمانشاه از حضور پررنگ ورزشکاران کرمانشاهی‌ در مسابقات فیلیپین خبر داد.

به گزارش رساناپرس امروز ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳، نشست خبری به مناسبت برگزاری ۲۹ امین دوره مسابقات کشوری کاراته شوتوکان سبک دبلیو.اس.کی.اف انتخابی مسابقات جهانی ژاپن با حضور حسین قاسمی مسئول برگزاری مسابقات و محسن قاسمی رئیس و دبیر این سبک در استان کرمانشاه و جمعی از خبرنگاران استان کرمانشاه برگزار شد.
حسین قاسمی مسئول برگزاری مسابقات کشوری کاراته شوتوکان سبک دبلیو.اس.کی.اف در استان کرمانشاه، اظهارکرد: ۲۹ امین دوره مسابقات کشوری کاراته شوتوکان سبک دبلیو.اس.کی.اف انتخابی مسابقات جهانی ژاپن در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در گروه آقایان در روزهای ۱۸ و ۱۹ مردادماه در سالن شهید بهشتی ورزشگاه آزادی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

بیش از ۶۰ داور در مسابقات کشوری کاراته شوتوکان کرمانشاه حضور دارند

وی با اشاره به باز بودن سایت جهت ثبت‌نام تا ۱۷ مردادماه، افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از ۳۰ استان برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کردند. تیم منتخب به مسابقات جهانی ژاپن که هر ۲ سال یک‌بار برگزار می‌شود، در سال آینده اعزام می‌شود.
حسین قاسمی اضافه کرد: برای این مسابقات از ۶۰ داور که شامل ۳ نفر داور جهانی از تهران، ۱۲ نفر از اصفهان، ۵ داور از سنندج، ۴ داور از خرم‌آباد، ۴ داور از همدان و ۳۲ داور از کرمانشاه دعوت شده است. همچنین علاوه بر این ۶۰ داور، هر تیم هم باید با خود یک داور بیاورد.
وی با اشاره به جایگاه کاراته شوتوکان، ادامه داد: کاراته شوتوکان سبک دبلیو.اس.کی.اف در ۱۲۰ کشور فعال است. ما در این زمینه مربی‌های توانایی نظیر احمد صافی که اکنون سرمربی تیم‌های ملی پایه کشور عراق است، را داریم. همچنین کاراته شوتوکان سبک دبلیو.اس.کی.اف در رتبه‌بندی ارائه شده توسط فدراسیون در ماه گذشته، سومین سبک مطرح کاراته ایران شد.

۶ ملی‌پوش کرمانشاهی در رده‌های مختلف به مسابقات آسیایی فیلیپین اعزام می‌شوند

حسین قاسمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این سبک در شهر کرمانشاه با قریب ۴۰۰ نفر عضو مورد استقبال قرار گرفته است. خوشبختانه از لحاظ فنی، ما در این سبک دارای مربی‌هایی توانایی هستیم که به‌عنوان مدرس به کشورهای دیگر اعزام می‌شوند؛ به‌عنوان نمونه احمد صافی که بعد از رفتن او به کره جنوبی، آن‌ها موفق به کسب مدال در آسیا شدند. وی افزود: در استان کرمانشاه ۱۵ مربی فعالیت دارند که دونفر از آن‌ها مربی تیم ملی امید کاراته کشور هستند. همچنین در این مسابقات ۱۰ تیم از شهرستان‌های مختلف استان کرمانشاه حضور دارند.قاسمی با بیان ثمرات برگزاری این گونه مسابقات در استان کرمانشاه، تأکید کرد: از دستاوردهای برگزاری این‌گونه مسابقات مطرح‌شدن ورزشکاران توانای ما در سطح کشور و نیز تشویق جوانان و والدین آن‌ها به حضور در این رشته ورزشی است. خوشبختانه این رشته ورزشی در استان کرمانشاه روندی روبه‌رشد دارد. ما اکنون ۶ ملی‌پوش در رده‌های مختلف داریم که در ماه بعد به مسابقات آسیایی فیلیپین اعزام می‌شوند.
وی در ادامه اظهارکرد: ما این مسابقات در برای دومین در استان کرمانشاه برگزار می‌کنیم؛ اولین‌بار آن نیز در چند سال پیش در شهرستان صحنه برگزار شده است.وی در مورد اردوی برای برگزیدگان این مسابقات، بیان کرد: پس از مشخص‌شدن نتایج، یک اردو برای افراد برگزیده برگزار شده و افراد برتر به مسابقات جهانی ژاپن اعزام می‌شوند. متأسفانه این افراد بیشتر هزینه اعزام را خود باید پرداخت کنند؛ در واقع به دلیل اینکه این مسابقات به‌صورت سبکی برگزار می‌شود، هیچ هزینه‌ای از طرف هیئت و یا سازمان تربیت‌بدنی دریافت نمی‌کند و تمام هزینه‌ها بر عهده سبک است.

استان کرمانشاه ۸ هزار کاراته‌کار دارد

در این جلسه محسن قاسمی رئیس و دبیر کاراته شوتوکان سبک دبلیو.اس.کی.اف در استان کرمانشاه، بیان کرد: خوشبختانه با برگزاری مسابقات مختلف و نیز مساعدت سعید نصراللهی رئیس هیئت کاراته استان کرمانشاه، شاهد رشد یک‌درصدی تعداد کاراته‌کاران استان بوده‌ایم. خوشبختانه اکنون ما بیش از ۵ هزار کاراته‌کار در شهر کرمانشاه و بیش از ۸ هزار کاراته‌کار در استان کرمانشاه داریم.