دریافت کتب درسی دانش‌آموزان منوط به ثبت‌نام در مدارس است

رسانا پرس _معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش‌آموزان کرمانشاهی برای ثبت نام در سامانه دریافت کتب درسی در ابتدا باید در مدرسه ثبت نام کرده باشند

فردین یاوری با اشاره به شرایط دریافت کتب درسی دانش‌آموزان اظهار داشت: به منظور دستیابی به موقع دانش‌آموزان به کتب درسی، جلوگیری از اسراف، فرهنگ سازی و تقویت اعتماد عمومی به دولت الکترونیک، جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی و سفرهای درون شهری مقرر شده به ازای هر کد ملی دانش‌آموزان یک سری کتاب متناسب با پایه تحصیلی از طریق سازمان برای تمام دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای کتب درسی از اردیبهشت ماه آغاز شده است عنوان کرد: خانواده‌ها یا مدیران مدارس می‌توانند به صورت تجمیعی یا انفرادی وارد سامانه شوند و از طریق شماره سریال دانش‌آموزان و انتخاب مدرسه تحصیلی، متناسب با پایه درسی کتب را انتخاب کنند.

یاوری گفت: خانواده‌ها می‌توانند این اختیار را به مدیران مدارس بدهند که ثبت‌نام برای دریافت کتاب را به صورت یکجا برای تمام دانش‌آموزان انجام دهند.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش کتب درسی یک فرایند است افزود: دانش‌آموز در ابتدا باید در مدرسه ثبت نام کرده و نام دانش‌آموز در سیدا ثبت شده باشد زیرا چنانچه دانش‌آموزی هنوز در مدرسه ثبت نام نکرده باشد امکان ثبت نام برای کتب درسی وجود ندارد.

یاوری با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان هرچند زمان گذشته اما سنجش نوآموزان باقی مانده به سرعت انجام و ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شود که امکان ثبت نام برای کتب درسی وجود داشته باشد عنوان کرد: دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم نیز که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند سریعتر اقدام کنند و بدانند بهترین مدرسه نزدیکترین مدرسه است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: دانش‌آموزانی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند یا در انتظار نتایج آزمون تیزهوشان هستند در یک مدرسه ثبت نام کنند که امکان ثبت سفارش کتاب برای آن‌ها وجود داشته باشد و در شهریور ماه نیز امکان اصلاح وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای کتب درسی از کاغذ تولید داخل استفاده شده است عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند بعد از پایان سال تحصیلی کتاب را به مدرسه تحویل دهند و به همان میزان پول کتاب به دانش‌آموز عودت داده خواهد شد.

یاوری گفت: به منظور حمایت از خانواده‌ها قیمت محاسبه شده برای خرید کتاب در سامانه با قیمت پشت جلد متفاوت است و با تخفیف اعمال شده است.