ذخیره ی سدهای کرمانشاه، به ۵۶ درصد رسید

رساناپرس_ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از کاهش حجم آب سدهای استان به ۵۶ درصد رسید.

به گزارش رساناپرس رسول فرهادی با اشاره به وضعیت ذخیره سدهای کرمانشاه تا ۲۲ مرداد، اظهار کرد: از ظرفیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعبی ۱۲ سد استان کرمانشاه، حدود ۵۶.۳ درصد پُر و ۴۳.۷ درصد خالی است.

وی ذخیره کنونی سدهای استان کرمانشاه را حدود ۷۵۷ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: نزدیک به ۵۸۹ میلیون مترمکعب از ظرفیت سدهای استان نیز خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان ذخیره سدهای استان کرمانشاه را در ابتدای ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۲) حدود ۶۰۶ میلیون مترمکعب بوده، ورودی سدهای استان در این مدت را نیز دو میلیارد و ۴۲۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

فرهادی بیشترین ذخیره سدهای استان را نیز مربوط به سدهای گاوشان و داریان دانست و ادامه داد: سد گاوشان بواسطه اهمیتی که در تامین آب شرب شهر کرمانشاه دارد، در حال حاضر حدود ۴۸ درصد ظرفیت آن پُر است.

وی خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری از بین ۱۲ سد استان نیز تنها سد تنگ حمام در شرایط سرریز قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های خوب سال آبی جاری آورد مناسبی برای سدهای استان کرمانشاه داشته و هم اکنون نیز ذخیره سدهای استان مطلوب است، اظهار کرد: با توجه به گرمای قابل توجه امسال و مصرف بالای آب و از سوی دیگر با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا شروع بارش‌های سال آبی باقی مانده، لازم است ذخیره سدها به شیوه‌ای مناسب مدیریت شود.