راه اندازی دستگاه تعیین جنسیت جنین در کرمانشاه

رسانا پرس_رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مرکز باروری و ناباروری دستگاهی در حال راه اندازی و به والدین کمک میکند جنسیت جنین را تعیین کنند که به زودی به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش ایرسا آنلاین، دکتر قباد محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال جاری اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سلامت و درمان در استان انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: اورژانس امام خمینی شهر کرمانشاه ، اورژانس امام خمینی شهرستان اسلام آباد غرب، بیمارستان ۳۲ تخته خوابه روانسر که آرزوی ۱۰ ساله مردم شهرستان بود و بیمارستان ۳۲ تخته خوابه ثلاث باباجانی به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از مجهزترین بیمارستان های سرطانی کشور در کرمانشاه که ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه تجهیز آن شده است در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی با اشاره به اینکه بزرگترین ICU غرب کشور در بیمارستان فارابی در حال ساخت است، گفت: بیمارستان طالقانی کرمانشاه که با مشکل تخت مواجهه بود در حال ساخت اورژانس ۷۰ تخته خوابه هستیم که در سال جاری افتتاح و مشکل تخت های بیمارستان مرتفع خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در سال های گذشته بیماران اوتیسم که مشکل دهان و دندان داشتند باید جهت مداوا به تهران مراجعه می‌ کردند اما این مشکل رفع و بیماران اوتیسم که مشکل دندانپزشکی داشتند در استان تحت مداوا قرار گرفته اند.

به گفته محمدی اولین پیوند مغز و استخوان کودک در استان راه اندازی شده و هفته گذشته نخستین پیوند در استان انجام شد.

وی از راه اندازی مرکز پیوند قلب در استان طی سه ماه آینده خبر داد و افزود: دراین زمینه تمامی امکانات فراهم شده و در محل بیمارستان امام علی(ع) کرمانشاه راه اندازی می شود.

محمدی گفت: کارخانه باختر بیوشیمی به چرخه تولید برگشته است. این کارخانه از سال ۹۶ تعطیل شده بود اما اکنون ۲ نوع دارو را تولید می‌کند و به زودی ۲۰ الی ۲۶ دارو را تولید می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان عنوان کرد: کارهای عمرانی مرکز سی تی اسکن به طور کامل انجام و تنها نصب دستگاه آن مانده که به گفته شرکت آلمانی حداقل سه ماه طول می‌کشد که کارهای نصب و راه‌اندازی انجام بگیرید.