راه اندازی طرح صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج/ افزایش سن زوجه نابارور برای دریافت خدمت به ۴۹ سال/ ۶۲ درصد استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

رساناپرس_ مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص در این سازمان خبر داد و گفت: ۲۶ بیماری وارد صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج ایجاد شده و ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه اختصاص یافته است که به صورت تسهیلات بلاعوض در اختیار بیمارن قرار می‌گیرد.

به گزارش رساناپرس، دکتر رضا تحویلیان در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای طرح صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج ۲ هزار میلیارد تومان هم به عنوان وام ۴ درصد با تایید پزشکان به بیماران پرداخت می شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۳۱۸ بیمار صعب العلاج زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

تحویلیان بیان کرد: با راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج، بیماران سرطانی، قلب و عروقی، شیمی درمانی نیز زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و خدمات درمانی ۱۰۰ درصد رایگان مانند بیماران همو فیلی ، تلاسمی ، دیالیزی کلیوی و ام اس که تقریبا رایگان است دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به رایگان شدن بیمه در دهک های یک تا سه اشاره کرد و افزود: مناطق کم برخوردار هم جهت دریافت بیمه سلامت رایگان می‌تواند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و یا به سایت بیمه سلامت ایران مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه شدگانی که زیر پوشش طرح پزشک خانواده بیمه سلامت قرار گرفتند، حتما باید هر ۶ ماه یک بار به پزشک خود مراجعه کنند و این الزام برای آن است که افراد قبل از مبتلا شدن به بیماری از سلامت آنها محافظت شود و نباید فقط زمان بیماری به پزشک مراجعه کنند، گفت: بیمه سلامت برای حفظ سلامتی افراد هزینه پرداخت می کند، لذا از بیمه شدگان این نوع بیمه درخواست داریم که به پزشک خود جهت معاینه و کنترل سلامت مراجعه کنند.

دکتر تحویلیان با اعلام اینکه سازمان بیمه سلامت برای هر بیمار ماهیانه مبلغ ۹ هزار تومان را به پزشک خانواده پرداخت می‌کند افزود: افراد بیمه شده زیرپوشش طرح پزشک خانواده فقط هفت هزار تومان حق ویزیت پرداخت می کنند که مبلغ بسیار ناچیز است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پزشکان خواست از طریق سامانه الکترونیکی بیمه سلامت جهت اخذ قرار داد و بارگذاری مدارک پزشکی و پروانه کار و همچنین اخذ قرار داد اقدام کنند

تحویلیان با اشاره به اینکه اکنون بیمه سلامت در استان کرمانشاه با ۱۸۷ پزشک ارجاع برای افراد زیرپوشش صندوق روستایی و عشایر و ۱۷۶ پزشک شهری برای اجرای طرح نظام پزشک خانواده قرار داد همکاری دارد، گفت: اکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۲ درصد جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش پنج صندوق بیمه سلامت است که از این تعداد ۵۱۶ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر است که به صورت نظام ارجاع از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره مند می شوند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تمام زیرساخت ها بیمه سلامت، برای ارایه خدمات الکترونیکی صدور نسخه و پرونده های الکترونیکی در استان فراهم شده است.

دکتر تحویلیان در ادامه به طرح جوان سازی جمعیت اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶۰۵ زوج شناسایی و خدمات تخصصی دریافت نموده اند و هزینه ۳۹۸ زوج نابارور پرداخت شده است.

تحویلیان بیان کرد: در این مدت به این تعداد زوج‌ نابارور خدمات تخصصی به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و خدمات دارویی به مبلغ یک میلیارد تومان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از افزایش سن زوجه نابارور برای دریافت خدمت از ۴۵ سال به ۴۹ سال اشاره کرد و گفت: زوج‌های نابارور می‌توانند برای درمان به دو مرکز طرف قرار داد بیمه سلامت در بیمارستان معتضدی و مرکز رویال جهاد دانشگاهی واقع در مرحله باغ نی کرمانشاه مراجعه کنند.

دکتر تحویلیان در ادامه با اشاره به اینکه بیمه سلامت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان در استان هزینه درمانی پرداخت می کند گفت: بیمه سلامت تا شهریورماه با تمام مراکز طرف قرار داد اعم از پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان ها، داروخانه ها و پزشکان تسویه حساب کرده و اکنون به هیچ مرکز درمانی بدهکار نیست و اگر بیمه شدگان به مطب پزشکی یا مرکز درمانی مراجعه کرد و پاسخ دادند بدلیل بدهی از ارایه خدمات معذور هستند حتما مراتب را به شماره ۱۶۶۶ بیمه سلامت گزارش دهند.