رتبه دوم نصب پنل های خورشیدی در کشور ازآن کرمانشاه شد

رساناپرس_ معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در زمینه نصب پنل های خورشیدی رتبه دوم کشوری را دارد.

به گزارش رساناپرس دکتر رحیمی اظهار داشت: ظرفیت هر کدام از نیروگاه های برق خورشیدی ۵ کیلووات ساعت است که با نصب این نیروگاه ها می توان از انرژی خورشیدی به نحو احسن استفاده کرد.

وی گفت تا کنون بالغ بر بیش از ۲۰۰ پنل خورشیدی ۵ کیلوواتی در سطح استان نصب گردیده که  چندین طرح خورشیدی دیگر تا انتهای سال جاری در استان به بهره برداری خواهد رسید.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از استقرار ۷۵ نیروگاه برق خورشیدی در سال جاری در شهرستانهای استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۲۰ نیروگاه خورشیدی در روانسر نصب و به شبکه برق وصل شده است.

وی افزود: از سال گذشته که نصب پنل های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت در مجموع از پنل های خورشیدی در طرح حمایتی و غیر حمایتی ۲ هزار کیلووات برق تولید می شود که تا انتهای سال این مقدار افزایش می یابد.

رحیمی در پایان اظهار داشت: نیروگاه‌های برق خورشیدی به عنوان تولید انرژی پاک محسوب می‌شود، ضمن اینکه هزینه نگهداری بسیار پایینی دارد، تولیدات برق آن توسط شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه به صورت تضمینی خریداری می‌شود و تولیدات آن با ایجاد کنتور خروجی به شبکه برق سراسری متصل می‌شود