رشد ۱۴ درصدی صادرات کرمانشاه در ۵ ماهه امسال

رسانا پرس_ناظر گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۴ درصدی صادرات پنج ماهه امسال استان خبر داد

بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۷۹ میلیون و ۵۴۷ هزارو ۸۳۵ دلار کالا به وزن دو میلیون و ۵۹۷ هزارو ۹۷۷ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۴ درصد افزایش و از حیث وزن رشد هشت درصدی داشته است .

وی افزود: از این میزان صادرات گمرک خسروی با صادرات ۳۴۹ میلیون و ۲۲۴ هزارو ۴۲۹ دلار کالا به وزن ۸۵۰ هزارو ۵۱۷ تن بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده و گمرک پرویزخان و سومار به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.

مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و … اعلام کرد.

رحمانی پور اشاره ای نیز به آمار پنج ماهه واردات  گمرکات استان داشت و اظهار کرد:  در پنج ماهه امسال در مجموع ۱۵ میلیون و ۳۷۷ هزارو ۸۸۸ دلار کالا به وزن ۴۶۲۱ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۵ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، قطعات دستگاه، تجهیزات خط تولید و …عنوان کرد.