رشد ۴۰ درصدی بارش‌های کرمانشاه

رسانا پرس_معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از رشد ۴۰ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری استان خبر داد.

علی محمد زورآوند  با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌های سال زراعی جاری استان کرمانشاه، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱۹ میلی‌متر در سطح استان بارش داشته‌ایم که نسبت به بلندمدت با بارش ۴۵۶ میلی‌متری هشت درصد کاهش داشته، اما از بارش سال گذشته به میزان ۳۰۰ میلی‌متر، ۴۰ درصد بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت در شهر کرمانشاه نیز ۳۶۸ میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته و از بلندمدت ۱۴ درصد کمتر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش سال زراعی جاری را نیز مربوط به پاوه و به میزان ۷۴۱ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد و نسبت به بلندمدت یک درصد رشد داشته است.

به گفته زورآوند، کمترین بارش سال زراعی جاری نیز حدود ۲۸۰ میلی‌متر و مربوط به سنقر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد و نسبت به بلندمدت ۲۹ درصد کاهش داشته است.

وی اشاره‌ای هم به بارش‌های اخیر و سامانه بارشی که از دو روز پیش(۱۹ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داد داشت و گفت: میانگین بارش این سامانه برای استان یازده میلی‌متر بود و در شهر کرمانشاه نیز هیچ بارشی نداشتیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش این سامانه را به میزان ۴۵ میلی‌متر از جوانرود، ۳۷ میلی‌متر از روانسر و ۳۱ میلی‌متر از قصرشیرین دانست.