ریزگردها عامل اصلی آلودگی هوای کرمانشاه است.

رسانا پرس-مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه ریزگردها را اصلی‌ترین عامل آلودگی هوا در کرمانشاه برشمرد و گفت: خودروهای فرسوده هم سهم ۳۰ تا ۴۰ درصدی در آلودگی هوا دارند.

به گزارش رسانا پرس- احد جلیلیان با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمانشاه کانونی از ریزگردها نداریم، یادآور شد: عمده ریزگردی که جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از مناطق مرزی وارد کرمانشاه می‌شود.

🔻هوای کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ روز در شرایط غیراستاندارد بوده که همه آن ناشی از ورود ریزگردها بوده است.

🔻وی سپس به وضعیت سایر آلاینده‌ها اشاره کرد و گفت: از نظر آلاینده‌هایی مانند ساکس و ناکس (اکسیدهای نیتروژن و گوگرد) وضعیت کرمانشاه حاد نیست.

🔻در برخی روزهای سرد زمستان و به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی که در حاشیه شهر کرمانشاه قرار دارند تا حدودی با تجمع آلاینده‌ها به دلیل پدیده وارونگی مواجهیم که البته این تجمع آلاینده‌ها نیز چندان حاد نیست و در اواسط روز برطرف می‌شود.

🔻حدود هشت واحد صنعتی عمده و بزرگ کرمانشاه به سیستم پایش آنلاین متصل هستند و به هشت واحد دیگر نیز اعلام شده تدابیر لازم را در این خصوص بیاندیشند که با توجه به اینکه راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین هزینه حدود یک میلیارد تومانی برای واحدها داشته، این کار تا حدودی زمان‌بر است.

🔻مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه تعداد واحدهای صنعتی استان که در حال حاضر آلاینده محسوب می‌شوند را ۵۵ واحد اعلام کرد.