ساکنان ۳۲ روستای دهستان چله گیلانغرب صاحب آب شرب سالم و پایدار شدند

رسانا پرس_مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به آغاز بهره‌برداری از طرح آبرسانی به دهستان چله بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب، گفت: با بهره‌برداری از این طرح ۳۲ روستای این دهستان با یک هزار و ۶۰۰ خانوار در قالب ۶ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند.

«رضا داوودی» روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این طرح افزود: این پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و آبرسانی به روستاهای دارای محرومیت تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۳۲ روستای دهستان چله از دهه های قبل با مشکل قطعی کمبود و افت فشار آب مواجه بودند طرح آبرسانی از سراب گیلانغرب با ایجاد سه ایستگاه پمپاژ جدید و خط انتقال عملیاتی شده تا وضعیت آب این دهستان به شرایط پایدار بازگردد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: در خصوص رفع مشکل کمبود آب شرب در شهر سرمست و دیگر نقاط بحرانی شهرستان نیز طرح های مختلف در حال اجرا است و امیدواریم با تکمیل آن ها بخش اعظم مشکلات مربوط به آب شرب شهرستان گیلانغرب مرتفع شود.

ساکنان ۳۲ روستای دهستان چله گیلانغرب صاحب آب شرب سالم و پایدار شدند

فرماندار گیلانغرب نیز با اشاره به بحران آب در سطح ۳۰ روستای این شهرستان گفت: هم اکنون برای ۲۲ روستای شهرستان آبرسانی به صورت سیار انجام می شود و در جهت رفع مشکل آب شهر سرمست و همچنین تعدادی از روستاهای مسیر نیز عملیات اجرای خط انتقال درحال انجام است.

«وحید محمدی» افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و ترزیق آب از چاه های موجود آرامش نسبی در تامین آب تا تکمیل پروژه مهم آبرسانی به آن ایجاد شده است.

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی نسب» امام جمعه گیلانغرب هم اجرای این پروژه را ظرف مدت چندماه از مصادیق کار جهادی خواند و خواستار استمرار اقدام جهادی برای رفع مشکلات کمبود آب در دیگر نقاط شهرستان شد.