سفر کارت ۱۰۰ میلیون تومانی برای کرمانشاه گردی گردشگران

رسانا پرس_مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه از ارائه سفر کارت به مبالغ یک میلیارد ریال با کارمزد 4 درصد به گردشگرانی که به استان کرمانشاه سفر کنند خبر داد و گفت: سفر کارت یکی از خدمات جدید بانک مهر ایران است که برای نخستین بار در استان کرمانشاه در حال انجام است.

به گزارش رسانا پرس، محمد سیروان گرامی پرور در نشست خبری پیش از ظهر امروز با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: استان کرمانشاه از نظر گردشگری ضعیف عمل کرده است که با اجرای طرح “سفر کارت” یک تحول خوب در حوزه گردشگری ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سفر کارت به گردشگرانی که از طریق شرکت های گردشگری و در قالب تور، استان کرمانشاه را برای مقصد گردشگری انتخاب می کنند تعلق خواهد گرفت، بیان کرد: به این دسته از گردشگران، سفر کارت به نام خودشان صادر می شود و نیازی به آوردن ضامن نبوده و پس از استفاده از این تسهیلات می توانند در اقساط با کارمزد چهار درصد آن را بازپرداخت کنند.

به گفته مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه این کارتها به نام فرد ولی به حساب شرکت های گردشگری پرداخت می شود.

گرامی پرور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۶۷ هزار فقره تسهیلات خرد به مشتریان پرداخت شده است، بیان کرد: این رقم در ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۲ هزار فقره با مبلغی بالغ ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: تعداد مشتریان فعال بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه ۳۲۹ هزار است.

گرامی پرور مبلغ کل تسهیلات پرداخت شده در کل کشور را ۱۶۲ همت در سال گذشته و بیش از ۶۰ همت از ابتدای سال جاری تاکنون عنوان کرد و گفت: استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال و از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: به ازای منابعی که جذب می‌شود باید همان مقدار تسهیلات به مردم داده شود و تمامی منابع در خود استان صرف شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه بیان کرد: ۴۳۵ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن در کل کشور پرداخت شده است.

گرامی پرور با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۰۰ نفر به صورت آنلاین در کل کشور به طور آنلاین افتتاح حساب کرده اند، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴۳ هزار نفر در استان کرمانشاه به طور آنلاین افتتاح حساب کرده اند.

وی در ادامه به توثیق سهام اشاره کرد و گفت: اشخاصی که سهام عدالت یا هر نوعی سهامی دارند با ثبت نام در سامانه “ستاره” می‌تواند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقدام کنند.

به گفته گرامی پرور تعداد تسهیلات فرزند آوری که توسط این بانک در سال جاری پرداخت شده است از ۱۳۵ فقره در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۵۷۶ فقره با مبلغ ۶۶۵ میلیارد ریال در سالجاری رسیده است.

گرامی‌پرور با اشاره به اینکه در سال گذشته ۹۷۸ فقره تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان پرداخت شده است،بیان کرد: در همین راستا در سال گذشته به مددجویان بهزیستی نیز ۲۹۳ فقره و در سال جاری ۵۹۰ فقره رسیده است.

به گفته مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه در سال جاری ۸۶۶ فقره تسهیلات اشتغالزا در استان به مبلغ ۷۵۶ میلیارد ریال پرداخت شده است.