سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه بر اساس طرح زیست بوم ملی اشتغال تدوین می شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پاوه: سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه با تلفیق سند توسعه اقتصادی و طرح زیست بوم ملی اشتغال تا پایان فروردین تدوین و ابلاغ می شود.

ک

به گزارش رسانا پرس ، مختار احمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پاوه اظهار نمود: در راستای ابلاغ برنامه های اشتغالزای وزارت در کارگروه دانش بنیان و بنا به دستور و تاکید استاندار پرتلاش کرمانشاه، در حال تدوین سند توسعه اشتغال چهار ساله استان هستیم و تهیه و تنظیم سند اشتغال سال ۱۴۰۱ در اولویت قرار دارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به اینکه اشتغال پایدار و پرداخت بیمه دو اصل مهم در سند توسعه اشتغال خواهد بود، افزود: سند اشتغال استان با تلفیق سند توسعه اقتصادی و طرح زیست بوم ملی اشتغال تا پایان فروردین ماه آماده و ابلاغ می شود.

وی افزود:به خاطر اهمیت ویژه شهرستان پاوه در سند توسعه اشتغال به عنوان اولین شهرستان برای حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و سفر و دیدار با فرماندار مد نظر قرار گرفته شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) از سال ۹۲ تاکنون از کلید واژه تولید برای نامگذاری سال ها استفاده و مورد تاکید ایشان بوده است و امسال را به عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری نمودند که در واقع اهمیت تولید و اشتغال را متذکر شده اند.

مختار احمدی اعلام کرد: کل تسهیلات ما در حوزه مشاغل خانگی در استان در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۸ میلیارد تومان بود که در سال گذشته این مبلغ به ۵۴ میلیارد تومان رسید و طرح های اشتغالزایی هم به همین مبلغ پذیرش شد.

وی در پایان گفت :نرخ بیکاری ما در سال ۹۹ در استان ۱۴ و ۹ دهم درصد است که این آمار در کشور ۹ و ۶ دهم درصد می باشد و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ما در سطح استان ۲۵ درصد و در سطح کشور ۱۴ درصد است که می توانیم راحت تر به کار گماری افراد فارغ التحصیل را در دستور کار داشته باشیم.

اردشیر رستمی فرماندار پاوه در این جلسه با بیان اینکه اشتغال دانش بنیان حلقه مفقوده اشتغال کشور و استان است، گفت: شهرستان پاوه تشنه ی اشتغال پایدار است.

وی افزود: باید ساز و کاری ایجاد شود تا سهم اشتغال شهرستان ها را به تناسب وضعیت جغرافیایی شهرستان ها در دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شود و شهرستان های با وضعیت خاص جغرافیایی سهمشان در این خصوص باز تعریف شود‌.

فرماندار پاوه گفت: سند اشتغال استان؛ سند اشتغال شهرستان هم خواهد بود و باید در خصوص شهرستانی مانند پاوه سهم اشتغال با توجه به جغرافیای آن مورد توجه ویژه مد نظر قرار گرفته و ترسیم چشم انداز و آینده نگاری مناسبی در این خصوص صورت پذیرد.

اردشیررستمی افزود: ادارات مرتبط با حوزه ایجاد اشتغال و بانک های عامل برای تحقق شعار سال از بعضی مقررات دست و پا گیر تهدید کننده ایجاد اشتغال مولد و پایدار ؛ مانند برخی تشریفات اداری زائد که پاشنه آشیلی شده اند برای ایجاد اشتغال در شهرستان چشم پوشی نمایند. باید به سرعت به توسعه ی مناسب استان و شهرستان برسیم.

وی ادامه داد: اگر این آسیب ها کم نشود ؛ به آن اهداف اشتغال مد نظر رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) و رئیس جمهور نخواهیم رسید.

اردشیر رستمی افزود: بسیار خرسندیم که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، شهرستان پاوه را به عنوان اولین شهرستان برای بازدید در نظر گرفته و امیدواریم در موضوع اشتغال و کار آفرینی نیز پاوه را همچنان در اولویت قرار دهد تا این شهرستان زیبا و مستعد از حیث نیروی انسانی از این حالت رکود خارج و با عملکرد خود به مردم اعلام کنیم که طرح های مورد انتطار آنها محقق شده اند