شرایط سخت پیک مصرف برق همچنان ادامه دارد

رساناپرس_ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: گرمای هوا باعث شده رکورد مصرف برق شکسته شود و فشار مصرفی بر سیستم برق همچنان ادامه دارد.

به گزارش رساناپرس همایون رحیمی با بیان اینکه هفته جاری نیز کماکان در سراسر کشور و استان کرمانشاه هفته‌ای گرم است، گفت: این وضعیت باعث شده بار شبکه هنوز بالا بوده و شرایط سخت برق همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه این احتمال وجود که از هفته آینده و با تعدیل دما شاهد بهبود نسبی شرایط مصرف برق و کاهش فشار بر شبکه باشیم، اظهار کرد: البته همه چیز به شرایط دما و رفتار مشترکین بستگی دارد.

رحیمی ابراز امیدواری کرد، از هفته آینده با کاهش دما و به تبع آن کاهش بار شبکه، محدودیت برق صنایع نیز تا حدودی کمتر شده و فشار کمتری به این بخش وارد شود.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از اینکه هر ساله پیک مصرف برق معمولا تا نیمه شهریور ادامه دارد یاد کرد و افزود: امسال نیز تا نیمه شهریور کم و بیش با شرایط سخت شبکه برق مواجه هستیم.

وی با اشاره به پیک ۹۰۸ مگاواتی مصرف برق در استان کرمانشاه که دوم مرداد رخ داد، خاطرنشان کرد: با مدیریتی که اعمال کردیم پیک مصرف تا کنون از این میزان فراتر نرفته است، اما همچنان نسبت به پیک مصرف سال گذشته ۴۵ مگاوات افزایش مصرف داشته ایم.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه همراهی مشترکین برق را تا نیمه شهریور برای گذر از پیک مصرف برق ضروری دانست و تاکید کرد: استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده از دمای آسایش در کولرهای گازی و عدم استفاده از وسایل پُرمصرف مانند اتو، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعات پیک مصرف از جمله اقداماتی است که مشترکان می‌توانند برای مدیریت مصرف برق انجام دهند.