شرکت ذوب‌آهن بیستون به توانمندی تولید فولاد آلیاژی دست پیدا کرد

رسانا پرس_شرکت ذوب‌آهن بیستون اعلام کرد برای اولین بار توانسته به فناوری تولید فولاد آلیاژی بدون استفاده از دستگاه LRF و با استاندارد بین‌المللی  ST52 دست پیدا کند.

درحالی که استفاده از دستگاه Lrf هزینه بسیار بالایی دارد، این فناوری ویژه که شرکت‌های اندکی در آسیا آنرا دراختیار دارند هزینه تمام شده فولاد آلیاژی را به حداقل ممکن می‌رساند.

در صنعت فولاد دو نوع شمش پایه شامل فولاد ساختمانی و فولاد آلیاژی تولید میشود که نوع آلیاژی از پیچیدگی بالاتری برخوردار است و برای مقاصدی از جمله تولید سازه‌های صنعتی سنگین و دکل‌های برق فشار قوی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر تولید مجتمع ذوب‌آهن بیستون فولاد آلیاژی قابلیت پیچش، خمش و استحکام بسیار بالایی دارد و اغلب در سازه‌های صنعتی ویژه که مقاومت بسیار زیادی نیاز دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهندس سیدابراهیم علم‌بلادی گفت این پروژه علمی تجربه‌ای بود که برای اولین بار در گروه صنعتی شکری انجام شد و نمونه مشابه آنرا در ایران سراغ نداریم.

وی افزود با این تجربه گرانبها حالا می‌توانیم انواع دیگر گریدهای فولاد آلیاژی را نیز به مرور تولید کنیم.

علم‌بلادی گفت موفقیت گروه صنعتی شکری در تولید فولاد آلیاژی بازار صادراتی ویژه‌ای را در کشور عراق در اختیار ما قرار می‌دهد.

شرکت ذوب‌آهن بیستون با ظرفیت تولید سالانه دویست هزار تن انواع شمش‌های فولادی زمینه اشتغال ۳۸۵ نفر را فراهم کرده است.