ظرفیت هتل‌های قصرشیرین تکمیل شد

رساناپرس_ رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین از تکمیل ظرفیت هتل های این شهر توسط زوار اربعین خبر داد.

به گزارش رساناپرس بهرنگ بابایی بااشاره به میزبانی مردم قصرشیرین از زوار اربعین حسینی، اظهارکرد: مرز خسروی در قصرشیرین قدیمی‌ترین مرز تردد زوار عتبات عالیات در کشور است که این روزها میزبانی خیل عظیمی از زوار اربعین حسینی را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: به برکت ایام اربعین هتل‌های قصرشیرین که در  دهه ۹۰ سالهای  رکود را پشت سر گذاشته بودند، در سالهای اخیر فعال شده‌اند و پذیرای بخشی از زوار هستند.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین افزود: در این شهرستان یازده هتل و یک سفره خانه سنتی وجود دارد که برای ایام اربعین امسال ۹ هتل با ظرفیت ۸۴۰ تخت فعال شده‌اند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی روزهای گذشته ظرفیت هتل‌های قصرشیرین کاملا پر شده و حتی ظرفیت مدارسی نیز که برای اسکان زوار در نظر گرفته شده بود، تکمیل شده است.

بابایی با اشاره به اشتغالزایی ایجاد شده در این مراکز اقامتی، خاطرنشان کرد: هرکدام از هتل‌های قصرشیرین در این ایام، به صورت میانگین حدود ۱۰ نفر از جوانان شهرستان را جذب کرده‌اند.

وی در ادامه از تلاش برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان در این ایام به زوار هم خبر داد و گفت: در ورودی شهر قصرشیرین هشت غرفه صنایع دستی و سوغات به همراه یک سیاه چادر برای معرفی و عرضه هنرهای دست ساز هنرمندان این شهر برپا شده است.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین تصریح کرد: باتوجه به اینکه موج بازگشت زوار آغاز شده، آمار بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان هم افزایش پیدا کرده است.