لزوم امحای میوه‌های آلوده به آفات به منظور حفظ بهداشت باغات

رساناپرس ـ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بر لزوم امحای میوه‌های آلوده به آفات به منظور حفظ بهداشت باغات تاکید کرد.

به گزارش رساناپرس کیومرث اکبری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در آستانه سال زراعی جدید با تأکید بر لزوم اجرای توصیه‌هایی پاییزه توسط کشاورزان و باغداران استان به مبارزه جدی با جوندگان کشت‌های سبز اشاره داشت و اظهار کرد: روش‌های تلفیقی مبارزه شیمیایی و غیرشیمیایی و به‌خصوص شخم عمیق حواشی مرزها و جاده‌های مزارع برداشت شده دارای آلودگی به جوندگان توصیه می‌شود.

وی در توصیه دیگر به رعایت بهداشت باغات اشاره و بیان کرد: باغداران نسبت به جمع‌آوری میوه‌های آلوده به آفات و بیماری‌های گیاهی و امحای آن‌ها اقدام کنند.آماده‌سازی زمین‌های مدنظر کاشت کلزا با آبیاری و شخم در راستای جهت کنترل علف‌های هرز دیگر توصیه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بود.

وی بر رعایت تناوب زراعی در کاشت غلات تأکید و خاطرنشان کرد: تناوب زراعی جهت جلوگیری از گسترش آفات خاکی و علف‌های هرز بسیار مهم است.

اکبری در ادامه به آبیاری و تغذیه متعادل در باغات تا زمان مناسب جهت آماده‌سازی باغ برای زمستان پیش رو و تقویت درختان جهت افزایش کیفیت و کمیت محصول اشاره داشت.وی در پایان بر استفاده از بذور کارخانه‌ای و دقت در بوجاری و ضدعفونی بذور غلات خود مصرفی تأکید کرد