لزوم همکاری دسته جات عزاداری برای حفظ نظم با پلیس

رساناپرس_ سرپرست معاونت اجتماعی پليس کرمانشاه بر لزوم همکاری دسته جات عزاداری برای حفظ نظم با پلیس تاکید کرد.

به گزارش رساناپرس سرهنگ فرزاد پورنظری، سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در سال‌های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته‌اند و انتظار می‌رود در ایام عزاداری ماه محرم امسال هم این همکاری به نحو احسن ادامه داشته باشد.
وی همچنین از مسئولان هیئت‌ها خواست، تا در ابتدا و انتهای هیئت‌های خود از روشنایی استفاده کرده و در صورت برخورد با دسته‌جان دیگر همکاری لازم را باهم داشته باشند.
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه توصیه‌هایی نیز به رانندگان داشت و افزود: از آن جایی که ترددها در ایام محرم تا پاسی از شب ادامه دارد و عزاداران و عابرین پیاده در این شب‌ها به جهت برگزاری مراسمات مذهبی در تکایا و هیئت‌های مذهبی با لباس مشکی حضور می‌یابند لازم است که رانندگان و راکبین موتورسیکلت تمام توجه خود را به جلو و تردد عزاداران و عابران معطوف کنند تا از برخورد با عابران پیاده جلوگیری شود.
وی ادامه داد: یکی از وظایف رانندگان بررسی سیستم روشنایی خودروی خود است که در این شب‌ها این وظیفه مضاعف شده و رانندگان حتما قبل از روشن‌کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی و از سالم‌بودن چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند.
پورنظری همچنین به نظم‌دهی معابر اطراف هیئات مذهبی توسط پلیس و تأمین نظم و امنیت این مراسمات نیز اشاره کرد و گفت: رانندگان به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام پارک در اطراف تکایا و هیئت مذهبی به جهت پارک مورب خودرو با پلیس همکاری لازم را داشته باشند تا هرچه بیشتر و بهتر شاهد نظم و انضباط شهری در این محل‌ها باشیم.
وی در پایان و با بیان اینکه در ایام عزاداری ماه محرم پلیس در کنار عزاداران حضور مستمر دارد و در این ایام از ظرفیت پلیس‌های افتخاری و پلیس یاران محرم نیز استفاده می‌شود، از هیئت‌های عزادار و عموم مردم خواست تا با مأموران همکاری لازم را داشته باشند.