ماجرای ریزش تونل قطار شهری؛یک ریزش محدودخاک سست در عمق ۳۵متری در حال اتفاق است

مسئولان قطارشهری کرمانشاه گفته‌اند مسئله ریزش غیرمعمول خاک در داخل تونل حاد نیست و با نظر کارشناسان سریع‌ترین اقدام برای عبور از شرایط فعلی اجرایی می‌شود

 

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت: از روز گذشته در تونل قطعه دوم قطار شهری کرمانشاه در عمق ۳۵ متری زمین با زون ناپایداری رو به رو شدیم و از دقایق اولیه مواجه با این زون ناپایدار رصد لحظه به لحظه توسط مشاوران طرح در حال انجام است.

مهدی غلامرضایی تصریح کرد: از بعد از ظهر روز پنجشنبه به مرحله هشدار رسیدیم و مسئولین استانی در جریان این اتفاق قرار گرفتند.

شب گذشته با تشکیل ستاد بحران در محل کارگاه پروژه تصمیم گرفته شد که تردد در خیابان مدرس حدفاصل میدان آزادی تا سه راه نواب محدود شود.

وی گفت: مشاوران پروژه در سطح ملی در حال بررسی و ریشه‌یابی موضوع هستند و به زودی بهترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین راهکار برای حفظ ایمنی شهر و شهروندان اجرایی خواهد شد.

غلامرضایی گفت در طول ۲سال گذشته نیز مشکلاتی مشابه ناپایداری این زون بوجود آمده اما با توجه به اینکه محدوده فعلی در بافت اصلی و قدیمی شهر است حساسیت‌های بیشتری به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم به زودی وضعیت کارگاه را به حالت پایدار برسانیم، گفت: احتمالا یک یا ۲ روز عبور از این حالت زمان خواهد برد و شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت