مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه: ۲ مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

رسانا پرس- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از اجرای برنامه‌های متنوع در دهه فجر خبر داد و گفت: ۲ مجتمع فرهنگی و هنری کرمانشاه در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

 

به گزارش رسانا پرس-، پوریا جلالی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد به تشریح عملکرد و تدارکات برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ایام دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اینکه به زودی ایام دهه فجر را خواهیم داشت اجرای برنامه‌های این ایام می‌توان شور و نشاط خوبی را در جامعه شاهد بود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ایام دهه فجر چهل و دومین جشنواره بین المللی فجر است که یازدهمین دوره بخش استانی به میزبانی استان کرمانشاه از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین المللی فجر در بخش استانی با اکران فیلم‌های جشنواره در سینماهای فرهنگ و آزادی همراه خواهد بود که به رونق این جشنواره و سینماها کمک خواهد کرد.

جلالی عنوان کرد: همچنین برگزاری سی‌و نهمین جشنواره ملی موسیقی از ۲۵ تا ۲۸ بهمن، جشنواره سرود استانی، جشنواره هنرهای تجسمی و جنگ‌های شادی و جشنواره شعر فجر با حضور شاعران برجسته از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر خواهد بود که در برپایی و برگزاری این جشنواره‌ها از دستگاه‌های مربوطه درخواست همراهی خواهیم داشت.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور نیز اشاره کرد و عنوان کرد: این نمایشگاه‌ها با حضور در معابر و خیاباهای اصلی شهر با خلق اثر به صورت زنده در حوزه نقاشی و کاریکاتور پرداخته و در ایام دهه مبارک فجر و ایام ماه مبارک رمضان نیز قرائت‌های خیابانی و برگزاری سرود و تواشیح در معابر و خیابان‌های شهر را در برنامه خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این ایام که برای نخستین بار در حال رقم خوردن است اجرای ارکستر فیلارمونیک در خیابان‌ها و معابر شهر کرمانشاه بوده که با ۱۰۰ نفر عضو با موضوعات ملی و انقلابی و دفاع مقدس اجرا خواهند داشت.

جلالی با تاکید بر دیگر برنامه‌های حوزه هنر و فرهنگ در تمامی ایام سال، گفت: برنامه‌های هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایام فجر و رمضان محدود نبوده و به طور هفتگی اجراهای فرهنگی در خیابان‌ها خواهیم داشت و با این رویدادها به دنبال آن هستیم که کرمانشاه را در حوزه هنرهای نمایشی به اوج خود در سال‌های ۶۰ و ۷۰ برسانیم و از تمامی هنرمندان و ظرفیت‌های این حوزه برای استان استفاده کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی از افتتاح نگار خانه مرکزی کرمانشاه در سال آینده خبر داد و افزود: این نگار خانه که به مساحت یک هزار و ۲۵۰ متر مربع است محل مناسبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری می‌باشد.

وی از پیگیری ساخت تالار مرکزی شهر خبر داد و گفت: امیدواریم که بتوانیم این خواسته به حق مردم کرمانشاه را محقق کنیم.

وی در ادامه از ۲ افتتاح مهم در سطح شهر و دو مجتمع فرهنگی هنری دانش و بیستون به ترتیب با مساحت‌های ۲ هزار و ۲ هزار و ۵۰۰ متر که امکانات مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی خواهد بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: همزمان با این ۲ چند پروژه دیگر نیز در این ایام فجر به بهره برداری رسیده و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده بازسازی تالار غدیر به پایان خواهد رسید.

جلالی گفت: با توجه به زیر ساخت‌های فراهم شده کرمانشاه آمادگی لازم برای میزبانی رخدادهای بزرگ فرهنگی هنری در عرصه ملی و بین المللی را دارد.

وی تاکید کرد: یکی از رویکردهای اصلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیابانی کردن رویدادهای فرهنگی هنری است که این رویدادها در پستوی نگار خانه‌ها و تالارها برگزار شده که زحمات آنها دیده نشده و قصد داریم با علنی کردن و به خیابان کشاندن این رویدادها و در دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با در نظر گرفتن رابطه کم مردم با رویدادهای فرهنگی گفت: مردم عامه بیش از دو دهه است که کمتر از این رویدادها استقبال می‌کنند و مخاطبان این رویدادها افراد خاص و اندکی هستند که با توجه به الزامات توجه به این حوزه اولویت ما ایجاد ارتباط نزدیک بین مردم و هنرمندان است که یکی از راهکارهای قطعی آن به خیابانی کشاندن این رویدادها به خیابان‌ها است.

جلالی با اشاره به اجرای خیابانی رویداد راویان غزه گفت: در این رویداد که نقاشان برجسته ۱۷ استان به کرمانشاه آمدند که به اجرا و هنر نمایی با موضوع روایت مظلومیت کودکان غزه پرداخت که برگزاری این رویداد باعث ارتباط خوب و مؤثر میان مردم و هنرمندان شد بنابراین امید وارم با اجرای این رویدادها نیز شاهد تقویت این ارتباط باشیم.

وی اضافه کرد: در سه ماه گذشته بیش از ۲۹ نمایشگاه در سطح استان برگزار شده که رونق خوبی برای نگار خانه‌های استان به همراه داشته است و همچنین علاوه بر این موارد کارگاه‌های آموزشی متعددی از جمله کارگاه‌های داستان نویسی برگزار شده است.