مراکز جهاد کشاورزی می بایست خانه دوم کشاورزان باشد

رساناپرس ـ چاله چاله با اشاره نقش کارشناسان بخش کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی افزود: مراکز جهاد کشاورزی می بایست خانه دوم کشاورزان باشد و در این مهم کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نقش برجسته ای دارند.

به گزارش رساناپرس علی چاله چاله در گردهمایی مدیران بخش کشاورزی بمناسبت آغاز کشت پاییزه با اشاره به توفیقات بخش کشاورزی در سال گذشته اظهارداشت: موفقیت در جشنواره شهید رجایی در دو سال اخیر و شکستن رکورد تولید و خرید گندم در استان کرمانشاه و رتبه‌های برتر کشوری کرمانشاه در کشت هایی چون جو، چغندر‌قند، ذرت و… که حاصل تلاش جمعی مدیران، کارشناسان و کشاورزان استان می‌باشد از جمله این دستاوردهاست.

چاله چاله با اشاره نقش کارشناسان بخش کشاورزی در توسعه بخش کشاورزی افزود: مراکز جهاد کشاورزی می بایست خانه دوم کشاورزان باشد و در این مهم کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نقش برجسته ای دارند.

وی با تاکید بر نقش کارشناسان بخش کشاورزی در ارائه توصیه های فنی جهت مدیریت مزارع گفت: زمان آماده سازی بستر بذر،استفاده از ارقام مناسب،استفاده از کود و سم با نظر کارشناسان ،استفاده از میزان بذر مناسب در هکتار و…از نکات مهمی است که نقش مهمی در افزایش بهره وری مزارع و تولید بهینه خواهند داشت.

چاله چاله موضوع الگوی کشت را مهم بر شمرد و افزود: رعایت الگوی کشت بسیار مهم بوده و با توجه به منابع محدود آب و خاک باید الگوی کشت به درستی مدیریت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، نقش آمار در بخش کشاورزی را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: آمار پهنه های کشاورزی می بایست جهت برنامه ریزی اصولی با واقعیت های دهستانها سازگار باشد .

چاله چاله به موضوع تامین سوخت ادوات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته موضوع تامین سوخت ادوات بخش کشاورزی عملیاتی شده و امسال مشکلی جهت تامین سوخت کشاورزان نخواهیم داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این گردهمایی بحث ممنوعیت کشت های ممنوعه را مطرح کرد و افزود: مدیران بخش کشاورزی می بایست نهایت تلاش خود را جهت همکاری با شورای مبارزه با مواد مخدر استان جهت جلوگیری از انجام کشت های ممنوعه را بعمل آورند.

چاله چاله در پایان سخنان خود به موضوع رفاهیات کارکنان و پیگیری مشکلات کارکنان پرداخت و گفت: امسال با همراهی استاندار کرمانشاه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی وضعیت بهتری را جهت تأمین بخشی از رفاهیات کارکنان رقم خواهیم زد.