مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، عبرت آموز است

رساناپرس_ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه مناظرات انتخابات ریاست جمهوری را عبرت آموز خواند.

به گزارش رساناپرس حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه در خطبه نماز جمعه این هفته ۱ تیرماه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه حالات و لحظات زندگی، اظهار کرد: آشنایی با معارف دین و شریعت و مسائل شرعی، به معنای آشنا شدن بازندگی و سبک زندگی اسلامی است که این خود از مصادیق تقوا است.
وی بابیان اینکه انسان متقی کسی است که واجبات دین خود را درک می‌کند، افزود: انسان متقی کسی است که واجبات و محرمات را به‌خوبی شناخته و واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کند. در خصوص امر واجب امربه‌معروف و نهی از منکر انسان باید با مصادیق آن آشنا باشد و آن را به‌خوبی بشناسد تا بتواند به امری که قطعیت پیداکرده است امر کرده و به امری که منکر است مردم را از آن نهی کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به سلسله مباحث تربیتی و خاصه مسئله ازدواج در خطبه‌های اول هر جمعه، تصریح کرد: اسلام نسبت به ازدواج به تأکید کرده است و خداوند به بزرگ‌ترها امر کرده است که جوان‌ترها به ازدواج یکدیگر دربیاورید و بعد در قرآن آمده است که اگر فقر را داشته باشند، خداوند از فضل خودش آن‌ها را غنی می‌کند.

ازدواج امری فطری و خدادادی در وجود انسان است

وی وضعیت ابتدایی زندگی خود و بزرگ‌ترهای را یادآور شد و گفت: نسل ما وقتی‌که زندگی را آغاز کرد با دست‌خالی آغاز کرد و بعد از مدتی که از زندگی گذشت و فرزندانی به ما عطا شد ابواب رحمت الهی هم جاری و ساری شدن در زندگی ما و اگر الآن زندگی خودمان را نگاه کنید با ابتدایی که زندگی تشکیل دادیم قطعاً شرایطمان متفاوت شده و تغییر کرده است.
حجت‌الاسلام غفوری به اهداف اسلام از ازدواج اشاره کرد و گفت: خداوند امر ازدواج و نیاز به زندگی مشترک به‌عنوان یک امر فطری و خدادادی در وجود انسان قرار داده است و فرموده است «وخلقناه ازواجا» و وقتی‌که ازدواجی صورت می‌گیرد درواقع به یک نیاز فطری الهی پاسخ‌داده‌شده و در مسیر ریل‌گذاری خداوند متعال، انسان یک حرکت سازنده در یک زندگی مشترک شروع می‌کند.
وی هدف دیگر خداوند از امر ازدواج را کامل شدن شخصیت انسان عنوان و اضافه کرد: زمانی شخصیت انسان تکمیل می‌شود که ازدواج صورت گیرد و این جمع زن و مرد زندگی کامل را شکل می‌دهد و لذا هرکسی که سنش بالا رفته و هنوز ازدواج‌نکرده است، به تأکید بزرگان و عالمان بر اساس آیات و روایات، هنوز به کمال عقل و شخصیت نرسیده و نیاز به آن پختگی لازم و کمالی دارد که در تضارب زندگی مشترک شکل دهد.

پرورش روحیه تعاون و همکاری در اداره جامعه را از اهداف خداوند برای ازدواج است

نماینده ولی‌فقیه هدف دیگر خداوند از امر ازدواج را حفظ نسل، نوع و نسب شناخته‌شده در مسیر مشروع به‌صورت روشن دانست و ادامه داد: این سلسله نسب باید بر اساس یک شرایط و وضعیت کاملاً روشن معلوم باشد و اگر این شرایط حاکم نشود و انساب مخلوط شود، شرایطی مانند شرایط امروزه‌ی غرب پیش خواهد آمد که بر اساس آمار منتشره‌شان، یک جمعیتی در کشورهای اروپایی فرزند نامشروع بوده و نسبشان نامعلوم است. امری که در روزگاری رژیم ستم‌شاهی و طاغوت آن را ترویج دادند و امروزه نیز تلاش فضای مجازی بر این است.وی ضمن ابراز تأسف از ترویج ازدواج سفید و هم‌جنس‌گرایی توسط دولت‌هایی که ادعای تمدن دارند، گفت: این‌گونه اعمال و رفتارهای خلاف عقل و شرع، مایه شرم بشر امروز است که خودش را متمدن می‌داند و مروج این مفاسد شوم است.
خطیب جمعه کرمانشاه، پرورش روحیه تعاون و همکاری در اداره جامعه را از دیگر اهداف خداوند برای ازدواج بیان کرد و افزود: انسان یک مخلوق و موجود اجتماعی بوده و خداوند متعال انسان را طوری آفریده است لذا به این دلیل است که در دین اسلام بسیار به زندگی اجتماعی، رفتارهای مناسب نسبت به همسایه، همنوع، همدین و اجتماع خیلی سفارش شده است.
وی اضافه کرد: اینکه ما می‌بینیم اسلام به شرکت در نماز جمعه و جماعت سفارش می‌کرد و قبولی بسیاری از اعمال را در گروه شرکت در نماز جمعه و جماعت می‌داند به خاطر این است که انسان یک موجود جمعی و اجتماعی است و برای اینکه انسان در جامعه حضور تأثیرگذار، موفق، سازنده و منشأ آثار و برکات برای خودش و دیگران خواهد داشت، لذا بهترین راه تمرین زندگی اجتماعی، تشکیل ازدواج و زندگی با همسر و فرزندان است.

این مناظراتی که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود حقیقتاً عبرت‌آموز است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، در خطبه دوم خود، ضمن اشاره به سفارش خداوند به پیامبرش پیرامون «ادعوا الی سبیل ربک»، خاطرنشان کرد: ازآنجاکه خداوند خواسته است برای ما الگویی ایجاد کنند، به پیامبر خود سفارش کرده است که با حکمت مبتنی بر عقل و تبیین بر اساس مبانی عقلایی و موعظه به مردم تذکر بده چراکه تذکر و تبیین تأثیر خوبی دارد.
وی بابیان آیات قرآن مبنی بر اینکه خداوند نسبت کسانی که راه گمراهی یا هدایت را پیشه گرفته‌اند آگاه است، صبر بر ناملایمات و آزارها و ناسپاسی مردم در مسیر پیش رو درراه تذکر دادن، موعظه کردن و دعوت کردن به خداوند را طبق فرموده آیات قرآن منتج به موفقیت و عدم شکست دانست.
امام‌جمعه کرمانشاه اضافه کرد: خداوند درآیات قرآن خطاب به پیامبرش می‌فرماید که از مکر، حیله و فتنه‌هایی که عده‌ای انجام نسبت به تو انجام خواهند داد، دل‌تنگ نشو چراکه خداوند باکسانی است که اهل تقوا و رعایت حدود الهی و اهل احسان و نیکوکاری باشند، نه اینکه به دنبال ایجاد کردن مشکل و ناراحت کردن جامعه باشند.
وی ضمن اشاره به مهم بودن و تاریخی بودن ایام پیشِ رو و ابراز ناراحتی از سخنان برخی از نامزدهای انتخاباتی در مناظرات، اذعان کرد: این مناظراتی که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود حقیقتاً عبرت‌آموز است چراکه انسان می‌بیند که تمام خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط ایثارگران، شهدای والامقام و فرهیختگان صورت گرفته است در طول ۴۵ سال در مناظرات و صحبت‌های برخی از نامزدهای انتخاباتی نادیده گرفته می‌شود.

۴۵ ساله‌ی خدمات بی‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی، نباید زیر سؤال برود

خطیب جمعه کرمانشاه بابیان اینکه باید در برابر برخی از سخنان نامزدها استرجاع کرده و آیه «انا لله و انا الیه راجعون» خواند، مطرح کرد: برخی از نامزدها طوری رفتار می‌کنند که این ۴۵ ساله‌ی خدمات بی‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی که در تاریخ این کشور بی‌نظیر بوده است، گویا اکنون بعدازاین ۴۵ سال بیابان برهوتی برجای‌مانده است که در آن هیچ کاری صورت نگرفته است.
وی ضمن تصریح اینکه در قرآن آمده است که عده‌ای هستند چشم دارند اما نمی‌بینند گویا که کور هستند، گوش دارند اما نمی‌شنوند گویا که کر هستند، متأسف شد و گفت: عده‌ای هستند که ادعای تفقه دارند اما نمی‌فهمند و این باعث شده است بیش ازآنچه دل رهبر عزیز و فرزانه ما برای رئیس‌جمهور شهید سوخت، دل خیلی از شما مردم عزیز و مؤمن در این روزها با پخش مناظرات برای رئیس‌جمهور شهید و مظلوم ما سوخت.
خطیب جمعه کرمانشاه بابیان اینکه کسانی که زمانی وارث قدرت در این کشور بودند و چند دوران دولت به دستشان بود، جز فقر و فلاکت و رشد منفی اقتصاد چیزی را نصیب این ملت نکردند امروز آمده‌اند با وقاحت تمام می‌گویند این راهی که سه‌ساله طی شد باید متوقف شود، گفت: هنوز به چهلم شهادت این شهدای خدمت نرسیده‌ایم، هنوز این فرمایشات رهبر انقلاب تازه است، شما در این کشور زندگی نمی‌کردید و نبودید که رهبر انقلاب در چهاردهم خرداد چه فرمود.
وی بابیان اینکه برخی از توهین‌های نامزدها به شورای نگهبان و مردم نیازمند پیگیری‌های قانونی هستند، گفت: برخی از نامزدها با چه وقاحتی به این مردم عزیز و میلیون‌ها انسان دل‌سوخته‌ای که در تشییع شهدای خدمت شرکت کرده‌اند، به شخصیت مردم و دولت خدمت توهین کرده و به شخصیت شهدا دارند اهانت می‌کنند.

ویژگی‌های برجسته شهید رئیسی بی‌نظیر بوده است

وی با بازخوانی ویژگی‌های مطرح‌شده توسط مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص شهید جمهور، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نسبت به شهید خدمت و شهید جمهور فرمود «رئیس‌جمهور آیت‌الله رئیسی در مرزبندی با دشمنان انقلاب صراحت داشت، دوپهلو سخن نمی‌گفت و به لبخند دشمن اعتماد نمی‌کرد. مظهر شعارهای انقلاب بود؛ مرد کار، خدمت و صفا بود؛ شب و روز نمی‌شناخت، در باب خدمتگزاری به کشور و ملت یک نساب تازه‌ای به وجود آورد؛ ما قبلاً شخصیت‌های خدمتگزار داشتیم اما نه در این حد، نه با این حجم ، کیفیت، صداقت و پرکاری و شبانه‌روز. در زمینه سیاست‌های خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد و ایران را در چشم رجال‌های سیاسی دنیا بزرگ‌تر و برجسته‌تر کرد. انقلاب اسلامی و ملت ایران را در اظهارات خارجی خود درست تعریف کرد و شناساند. سبک مدیریت او در بین همکاران خود، سبک ویژه‌ای بود و با همکاران خود، وزرا و مدیران دولتی باصفا و صمیمیت رفتار می‌کرد و برای مردم عزت و کرامت قائل بود. برای اظهارنظر به جوانان میدان می‌داد، به جوانان اعتماد کرده و آن‌ها را تکریم می‌کرد. به کسانی که به خود او بدی کرده بودند، باکرامت برخورد می‌کرد و به کسانی که به او اهانت کرده بودند پاسخ تند و زشت نمی‌داد».
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری تأکید کرد: مردم عزیز ما الگویی که برای حکومت‌داری و اداره قوه‌ی مجربه می‌پسندند، فقط الگوی شهید خدمت آیت‌الله رئیسی است.

عید غدیر، بزرگترین عیدی است که به بزرگداشت آن سفارش شده است

وی هفته آینده، هفته بسیار مبارک عنوان و بیان کرد: آغاز هفته آینده با ولادت امام هادی(ع) و پایان هفته در روز پنجشنبه سالروز ولادت حضرت موسی‌بن‌جعفر است که عرض تبریک دارم مظهر قدسی امام عصر(عج)، رهبر انقلاب و مردم و در میانه فتنه آینده در روز سه‌شنبه که مصادف با ۱۸ ذی‌الحجه و عید سعید غدیر خم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه عید غدیر را بزرگ‌ترین عیدی عنوان کرد که به بزرگداشت آن سفارش شده است و عنوان کرد: این عید از بالاترین عیدها است و از جهات مختلف عید ولایت، عید امامت است. امامتی که محور اداره، سیاست و حاکمیت بر جامعه است به همین دلیل از اعیاد بسیار بزرگ است که مردم ما هم اهمیت می‌دهند.
وی با اشاره به فعال بودن ستاد بزرگداشت استانی عید غدیر خود در سطح کشور، اشاره کرد: تشکر می‌کنم از همه‌ی مردم و هیأت مذهبی که همراهی کردند و با همکاری‌های خوب که در استان صورت گرفته است، برخی از این برنامه‌ی عید غدیر اجراشده است و بزرگ‌ترین پرچم ولایت امیرالمؤمنین هرسال به‌عنوان مراسم آغاز برنامه‌های غدیر در کشور، در شهر کرمانشاه برافراشته می‌شود که مایه افتخار و تقدیر است.
امام‌جمعه کرمانشاه، به استحباب اطعام دادن در این روز اشاره‌ای داشت و گفت: قرار است در این روز خیرین غذاهای فراوانی را طبخ کرده و در اختیار مؤمنین قرار داده می‌شود و کسانی که علاقه‌مند هستند از اجر و ثواب اطعام روز غدیر بهره‌مند شوند، آنچه می‌توانند ستاد غدیر را در این امر یاری کنند.

ضمن تشکر از دستگاه قضا، سفارش می‌کنم «علیکم بالناس»

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه و روز ۷ تیرماه که روز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و یاران شهیدش بود و روز قوه قضاییه نام‌گذاری شده است، بیان داشت: از زحمات دستگاه قضا تقدیر و تشکر کرده و از خداوند مزید توفیقاتشان را خواستاریم و سفارش و تأکید می‌کنم که «علیکم بالناس، علیکم بالناس، علیکم بالناس».
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری خطاب به کارکنان دستگاه قضا و قضات، سفارش کرد: مقابل مردمی به دستگاه قضایی روی می‌آورند و هیچ سفارش کننده و پناهی ندارند، به انجام کارشان تلاش کنند. البته بنده مطلع هستم که دارد تلاش صورت می‌گیرد اما انتظار است که این دلسوزی بیشتر باشد تا میزان رضایت مردم از دستگاه قضا روزبه‌روز بیشتر شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات هفته آینده، تأکید کرد: هرچه قدر برای مشارکت بیشتر و گسترده‌تر فراهم شود، آثار و برکات بسیار بزرگی برای کشور دارد و ازجمله این‌که اعتبار کشور و حاکمیت را در پیش چشمان دنیا بالا می‌برد چراکه به‌شدت دنیا روی تعداد نفراتی که در انتخابات شرکت کنند، حساب می‌کند، بنابراین همه وظیفه‌داریم که تلاش کنیم و دعوت کنیم همه را برای حضور در پای صندوق‌های رأی.

برخی از نامزدها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، برنامه‌های خوب و روشنی دارند

وی در خصوص برکات مشارکت بالا در انتخابات، تصریح کرد: انتخابات باشکوه و حضور گسترده مظهر اقتدار کشور است و آن‌وقت همه دنیا و کشورها با این دید به کشور مقدس ما نگاه می‌کنند که با یک نظام، کشور و مردمی مقتدر، مصمم و حاضر درصحنه مواجه هستند؛ انتخابات باشکوه مدیران آینده را وادار می‌کند که مردمی فکر کنند و در مدیریتشان به سمت‌وسوی مردم متمرکز و متمایل شود؛ انتخابات باشکوه مانع از تعرض دشمنان و موجب یأس و ناامیدی دشمنان در عرصه‌های مختلف می‌شود؛ مشارکت بالا منشأ وحدت ملی و ایران قوی و قوی‌تر در همه عرصه‌ها به‌ویژه در عرصه‌ی اقتصادی و معیشتی که براثر تحریم‌ها و سوء‌مدیریت‌های دولت‌های قبل از آقای رئیسی، دچار آن شده ایم؛ مشارکت بالا می‌تواند پشتوانه‌ی خوبی برای دولتی قوی، ایرانی قوی باشد که مدیران ما بتواند با پشتوانه‌ای قوی مشکلات کشور را به‌ویژه در عرصه اقتصادی برطرف کنند؛

نماینده ولی فقیه به داشتن برنامه و قابل اعتماد بودن برخی از نامزدها در ارائه برنامه هایشان اشاره کرد و گفت: همان‌طور که ما می‌بینیم برخی از نامزدها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی، برنامه‌های خوب و روشنی داشته و بیان کردند، که می‌شود به آن برنامه‌ها به خاطر تعهدشان، به خاطر تجربه‌شان در عرصه‌ی اجرایی و عمل اعتماد کرد که ان‌شاءالله شاهد تحول خوب و استمرار دولت خدمت در عرصه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی باشد.