موج بازگشت زائران اربعین سبب ترافیک سنگین شده است

رساناپرس_ رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه از ترافیک سنگین و روان محورهای اربعینی بواسطه ی بازگشت زوار خبر داد.

به گزارش رساناپرس سرهنگ عبدالحسین زارع، فرمانده پلیس‌راه استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت جاده‌ها با توجه به موج برگشت زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: از روز گذشته تقریبا با موج بازگشت زوار با همزمانی با سفرهای تابستانی، شاهد ترافیک نیمه سنگین، اما روان و بدون مشکل هستیم.

وی از تمهیدات ترافیکی و پیشگیرانه در موج برگشت سخن گفت و از منع تردد تریلر، کامیون و کامیونت به استثنا حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از امروز سوم تا هفتم شهریورماه خبر داد.
رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه اضافه کرد: محورهای جایگزین برای تردد این کامیون‌ها از مسیر قصرشیرین، گیلانغرب و قلاجه و نهایتا استان لرستان خواهد بود و چنانچه روئیت شوند اعمال قانون، عودت و یا متوقف خواهند شد.
رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه همچنین تردد تمامی کامیون‌های ترانزیتی مرز پرویزخان از محور قصرشیرین– گیلانغرب– اسلام آباد را ممنوع اعلام کرد و گفت: حرکت آن‌ها از قصرشیرین به سرپل‌ذهاب ممنوع است.
وی افزود: این منع تردد با توجه به ترافیک در مسیر برگشت اعمال می‌شود و برای رفت کامیون‌ها می‌توانند از جاده قدیم سرپل‌ذهاب به قصرشیرین استفاده کنند.

زائران در برگشت حتما استراحت کنند

زارع، از رصد و پایش جاده‌های اربعینی استان با استفاده از ۱۰۰ دوربین هوشمند خبر داد، و گفت: در طرح اربعین تا به امروز،۲۱ درصد در بحث مجروحین و ۴۰ درصد در بحث فوتی‌ها در تصادفات و ۶ درصد در بحث سرقت کاهش داشته‌ایم.
فرمانده پلیس‌راه استان کرمانشاه در پایان از زائران خواست برای جلوگیری از تصادفات ناشی از خستگی، ایستگاه‌های خواب‌زدایی پلیس، مواکب و ظرفیت‌های فراهم شده استفادهو استراحت کافی داشته باشند.