ناظران انتخابات، وظایف مستندسازی جرایم احتمالی را دارند

رساناپرس_ رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: ناظران انتخابات، وظایف مستندسازی جرایم احتمالی را دارند.

به گزارش رساناپرس حجت‌الاسلام محسن مفید اظهار کرد: با توجه به شهادت رئیس جمهور، مقدمات این دوره انتخابات باید در زمان کوتاهی فراهم می‌شد و از همان روزهای اول اعلام شهادت ایشان مقدمات برگزاری این انتخابات فراهم شد.

وی با اشاره به تشکیل هیئت‌های نظارت استانی، شهرستانی و بخشی، گفت: چینش عوامل نظارتی در سطح شعب استان انجام شده است.

او با اشاره به فعالیت ۱۶۴۵ شعبه در این دوره انتخابات، بیان کرد: در هر شعبه تعداد ناظران متفاوت است و در شعبی که در دوره‌های گذشته مراجعان بیشتری داشتند، ناظران بیشتری خواهند بود و در شعبی که تعداد مراجعه‌کنندگان در دوره‌های گذشته کمتر بود، به تناسب تعداد ناظران را کاهش داده‌ایم.

مفید ادامه داد: در مجموع به‌طور میانگین در شعب روستایی و سیار ۲.۵ ناظر و در شعب ثابت شهری ۳.۵ ناظر فعالیت دارند، یعنی در برخی شعب چهار ناظر امکان دارد فعال باشند و در برخی شعب دیگر دو یا سه ناظر. آموزش های حضوری به این افراد داده شده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه درباره وظایف ناظران، گفت: ناظران براساس قانون وظیفه برخورد با تخلفات و جرائم را ندارند و فقط باید تخلفات و جرائم احتمالی را مستندسازی کنند و گزارش دهند.

مفید افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا جرم، ناظر باید نماینده فرماندار را که مسئول شعبه قلمداد می‌شود، در جریان قرار دهد و جرائم و تخلفات خارج از ستاد را هم باید به عوامل انتظامی گزارش دهد و در این میان، ناظران خودشان وظیفه برخورد ندارند.