رئیس مهندسی ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه

هشدار لغزندگی جاده ها برای رانندگان

رساناپرس_ رئیس مهندسی ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه از خطر لغزندگی و پدیده‌ی هیدروپلنینگ جاده خبر داده و بر ضرورت رعایت احتیاط به رانندگان هشدار داد.

به گزارش رساناپرس با گذر موج ناپایدار دیگری از آسمان استان هم‌اکنون شاهد بارش در شهر کرمانشاه، نیمه غربی و نواحی شمالی استان هستیم همین سبب لغزندگی‌جاده‌ها، آبگرفتگی معابر و رواناب‌ها شده است.

رانندگی در باران و در واقع خیابان‌های لغزنده و خیس یکی از عوامل مهم این تصادفات محسوب می‌شوند. بنابراین ایمنی رانندگی در باران بسیار حائز اهمیت است.

نوری رئیس مهندسی ترافیکی پلیس راهور استان کرمانشاه در توضیح اوضاع خیابان‌های شهر کرمانشاه در این شرایط جوی، اظهار کرد: تمامی معابر درون شهری و بیرون شهری به علت بارندگی‌ حال حاضر، لغزنده است؛ لذا به رانندگی توصیه می‌شود دقت لازم را در هنگام رانندگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رانندگی در شرایط بارندگی متفاوت‌تر از شرایط عادی است، گفت: رعایت فاصله طولی در راستای جلوگیری از تصادفات زنجیره‌ای و تصادفات جلو و عقب حتما باید رعایت شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با تأکید بر رعایت سرعت مطمئنه، گفت: ترمزها و لنت‌ها در شرایط بارندگی خوب عمل نمی‌کنند و فاصله توقف مقداری بیشتر از حالت عادی می‌شود.

وی تصریح کرد: حرکت با سرعت زیاد در مسیرهای مملو از آب به خصوص در چاله‌های خیابانی که عمق آب افزایش می‌یابد، برای لحظه‌ای سبب قطع ارتباط بین لاستیک و سطح آسفالت می‌شود و پدیده هیدروپلنینگ به وجود می‌آید یعنی اصطکاک سطح لاستیک با سطح معبر خیلی ضعیف شده و امکان واژگونی و چرخش خودروها به خصوص در معابر بزرگراهی بیشتر می‌شود.

نوری از رانندگان خواست، با توجه به وضعیت‌های جوی، راه و خودرو؛ شرایطی را برای رانندگی انتخاب کند که توانایی کنترل خودرو را داشته باشد و افزود: اگر هم تصادفی خسارتی اتفاق می‌افتد رانندگی خودرو‌ها را تا هنگامی که پلیس در محل حاضر می‌شود به کنار بکشند تا سبب ترافیک نشوند.