واکسن آنفلوانزا در ۳۰۲ داروخانه کرمانشاه درحال توزیع است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسن آنفلوانزا در ۳۰۲ داروخانه کرمانشاه درحال توزیع است.

به گزارش رسانا پرس،مهدی مجرب با اشاره به شروع فصل سرما و شیوع آنفلوانزا، اظهار کرد: واکسن آنفلوانزا تأثیری بر پیشگیری از ویروس کرونا نداشته و در کنار این واکسن حتماً واکسن کرونا را هم برای پیشگیری از ابتلاء به آن می‌توان تزریق کرد.

وی به عدم کمبود واکسن آنفلوانزا در استان کرمانشاه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر کمبودی در استان کرمانشاه برای تأمین واکسن مشاهده نمی‌شود و پیشگیری واکسن آنفلوانزا در برندهای مختلف متغیر است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا تا حد زیادی می‌تواند از شدت ابتلای افراد به این ویروس جلوگیری کند و افرادی گروه‌های حساسی که بیشتر در معرض خطر هستند حتماً باید این واکسن را تزریق کنند.

مجرب با تاکید بر تزریق واکسن برای زنانی که قصد بارداری در فصل پاییز را دارند، بیان کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا به این زنان بسیار پیشنهاد می‌شود و در حال حاضر در ۳۰۲ داروخانه استان کرمانشاه این واکسن توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: واکسن آنفلوانزا در برندهای متفاوت با قیمت حداکثر ۲۱۳ هزار تومان در داروخانه‌ها توزیع می‌شود و بهترین زمان برای تزریق این واکسن از اواخر شهریورماه تا پایان آبان ماه است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به موجودی کافی از واکسن‌های آنفلوانزا در انبار شرکت‌های دارویی استان، یادآور شد: واکسن‌های آنفلوانزا به هر میزان که در بازار تقاضا شود موجود بوده و قابل توزیع است که برای بیماران خاص این واکسن به صورت جداگانه توسط معاونت بهداشت دانشگاه تأمین می‌شود.

مجرب متذکر شد: کودکان زیر ۶ سال، سالمندان بالای ۶۵ سال، بیماران مزمن ریوی، کلیوی، قلبی و دیابت، مادر بهداشت و درمان و زنان باردار گروه‌های خاص در معرض خطری هستند که تزریق واکسن آنفلوانزا برای آنها توصیه می‌شود.