وجود یک‌هزار و ۷۰۷ صلح‌یار در کرمانشاه

رساناپرس_ معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و ۷۰۷ صلح‌یار در ‌۱۵۸ گروه سازماندهی شده که همواره فعال هستند و به‌صورت فی سبیل‌الله کار انجام می‌دهند و هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

به گزارش رساناپرس  یزدان فلاحی معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه امروز در نشست‌هم‌اندیشی مصلحین و حکمی قرآنی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه از اول تا ۷ تیرماه، اظهار کرد: این هفته فرصتی برای ارائه عملکرد دستگاه دستگاه قضایی به مردم است.
وی در توضیح عملکرد دستگاه قضایی در کرمانشاه، گفت: ما در دادگستری طی دو مرحله سعی بر کاهش جرم داشته‌ایم؛ در مرحله اول، با کمک و دخالت مسولین استان که در سطح کاری خود اجازه‌ شکل‌گیری وقوع جرم را نمی‌دهند و سعی در کاهش اتفاقات دارند و مرحله دوم، حرکت در راستای ایجاد صلح و سازش است.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: در دادگستری تا زمانی که جرمی اتفاق نیفتد اجازه دخالت نداریم، اما به‌عنوان‌ معاونت پیشگیری‌ از جرم، بخشی از دادگستری و شورای حل اختلاف اجازه دخالت داریم، آسیب‌های اجتماعی مقدمه وقوع جرم هستند هر چه میزان درمان آسیب‌های اجتماعی بیشتر باشد عملکرد در دادگستری هم موفقیت آمیزتر خواهد بود.
وی در اهمیت صلح و سازش، تصریح کرد: در قوانین گام دوم انقلاب بیانیه‌هایی در این جهت ابلاغ شد در این بیانیه تأکید زیادی بر ایجاد صلح و سازش شده است در جهت این امر ما وظیفه داریم تا ۷ آذر‌ماه سال‌جاری دادگاه‌های صلح را در کشور و سطح استانی راه‌اندازی کنیم. دادگاه‌های صلح‌، تحت نظر دادگستری و شورای حل اختلاف است‌.
فلاحی در جهت ارائه بخشی از اقدامات، دادگستری و شورای‌ حل اختلاف در سال اخیر، خاطرنشان کرد: از تاریخ ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳۳ هزار و ۱۵۷ پرونده به شعبه‌های حل اختلاف وارد شده که از این تعداد ۷۶ هزار و ۹۲۴ پرونده سازشی بوده، که حدود ۲۶ هزار از این پرنده‌ها به صلح ختم شده، حدود ۳۹ درصد در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم و جز ۵ استان برتر درحوزه ‌برنامه‌های عملیاتی هستیم.
وی تصریح کرد: برنامه شورای حل اختلاف، برنامه محور است و هیچ اقدام خارج از برنامه انجام نمی‌شود در چهار چوب همین برنامه‌ها ما توانسته‌ایم جز استان‌های برتر کشور باشیم.

وجود یک‌هزار و ۷۰۷ صلح‌یار در کرمانشاه

فلاحی در توضیح عملکرد صلح‌یاب‌های سطح استان، گفت: یک‌هزار و ۷۰۷ صلح‌یار در ‌۱۵۸ گروه سازماندهی شده که همواره فعال هستند و به‌صورت فی سبیل‌الله کار انجام می‌دهند و هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.وی افزود: شورای حل اختلاف با وجود صلح‌یاران همچنان پای کار بوده و آماده هر گونه همکاری با استانداری هستند .و از مهم‌ترین برنامه‌های ما در شورای حل اختلاف ، استمرار کار صلح‌وسازش و تقویت آن است.