وضعیت غیرقابل تحمل فرودگاه کرمانشاه

رسانا پرس - قريب به دو سال است كه فرودگاه شهيد اشرفي اصفهاني كرمانشاه به دليل آنچه كه «تعميرات و ساخت باند جديد» ناميده مي شود، عملا در ركود كامل به سر برده و روز به روز به تعطيل شدن كامل نزديك و نزديك تر مي گردد. و در واقع مي توان گفت كه اين فرودگاه به بزرگترین مانع حفظ حداقل های یک جامعه شهری تبدیل شده است و مسئولين استان نيز هیچ ساز و کار مشخصی برای اصلاح یا بهبود نسبی اين وضعيت ندارند.

 

اگر نگاهی به تعداد پروازهای کنسل شده «ایران ایر» در دو تا سه هفته اخیر داشته باشیم به وضوح می بینیم که عمق فاجعه فرودگاه کرمانشاه تا چه حد بالاست چراکه به جرات می توان گفت اغلب آنها کنسل شده اند و این در حالی است که برای تک تک این تایم های پروازی بلیط فروشی صورت گرفته و به صورت میانگین برای هر پرواز حداقل ۲۰۰نفر در تهران و کرمانشاه را به فرودگاه کشانده و در عوض فقط «کنسلی پرواز» به آنها اعلام شده است!!

سوال اینجاست که وقتی فرودگاه کرمانشاه امکان نشست و برخاست هواپیما را ندارد چرا پرواز می گذارند و بلیط فروشی می کنند و مردم را الاف خود می کنند؟!

اگر باند فرودگاه کرمانشاه شرایط فرود ندارد؟ اگر نرخ بلیط این فرودگاه برای شرکتهای هواپیمایی مقرون به صرفه نیست؟ اگر هواپیما به اندازه کافی برای پرواز ندارند؟ اگر باند فرودگاه امکان دید مناسب برای خلبان ندارد؟ و اگر هر دلیل دیگری برای انجام نشدن پرواز در این فرودگاه دارند چرا صادقانه مشکلات را به مردم نمی گویند تا نارضایتی مردم از شرایط این فرودگاه به این حد نرسد؟!

البته گویا مشکلات این فرودگاه چندان اهمیتی برای نمایندگان و استاندار کرمانشاه ندارد و این مسائل در اولویت آنها نبوده و نیست!!

اما یادمان باشد که اگر این وضعیت به همین روال ادامه یابد و به بهانه ساخت باند جدید فرودگاه همچنان فرصت سوزی کنیم، قطعا در آینده ای نچندان دور، کرمانشاه کاملا نقش محوری غرب کشور خود را از دست خواهد داد. .

خلاصه اینکه از فرودگاهی که تا چند سال پیش روزانه حداقل ۱۰ پرواز به تهران، کیش، مشهد، شیراز، استانبول و دبی داشت به این وضعیت فعلی رسیده ایم که فقط هفته ای یک یا نهایتا دو پرواز به تهران و مشهد دارد، آنهم اگر کنسل نشوند.