وضعیت مطلوب ساخت و ساز در کرمانشاه

رساناپرس_ مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه وضعیت ساخت و ساز مسکن در کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش رساناپرس رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه امروز ۹ مردادماه در جلسه شورای مسکن، اظهار کرد: امروز ۲۳۵ مین جلسه شورای مسکن در محل پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و اعضای شورای مسکن با بازدید از چند پروژه نهضت مسکن ملی برگزار شد.

وی درنظرگرفتن سرانه‌های عمومی را در قالب یکی از اقدامات مهم در نهضت ملی مسکن استان عنوان کرد و افزود: نحوه تأمین و انتخاب زمین‌ها برای نهضت ملی مسکن کرمانشاه در راستای پیشرفت شهرک‌های اطراف و حاشیه است به‌عنوان نمونه پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی در شرق شهرک مهدیه، اثرگذاری خوبی بر روی شهرک مهدیه داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اضافه کرد: پروژه خود مالکی آموزش‌وپرورش که زمین‌های آن طی سال‌های قبل در اختیار مردم قرار گرفته بود و ساخت‌وسازی نداشتند، الان با رونق‌گرفتن پروژه ۶۸۰ واحد نهضت ملی مسکن توسط مشارکت بخش خصوصی، با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان کرمانشاه با ساخت‌وساز پروژه‌های مسکن ملی در غرب، شرق، شمال غرب و جنوب غرب، به یک کارگاه بزرگ تولید مسکن تبدیل شده است.

الماسی، از احیای بخش‌هایی از شهر کرمانشاه با اجرای طرح نهضت ملی مسکن سخن گفت و افزود: استان کرمانشاه همچنین توسط مردم، بخشی خصوصی، سکونتگاه‌های غیررسمی، شرکت‌هایی که در این بخش کار می‌کنند، تبدیل به یک کارگاه بزرگ تولید مسکن شده است.

نهضت مسکن ملی کرمانشاه؛ ۱۹ درصد پیشرفت
وی بیان کرد: ۳۳ هزار قطعه در استان کرمانشاه به مردم واگذار شده که حدود ۵۰ هزار پروژه در مجموع حوزه‌های روستایی و شهری شروع شده است.

الماسی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن ملی استان را ۱۹ درصد عنوان کرد و ادامه داد: مشکلاتی را از لحاظ کیفیت، ارزش‌گذاری و مکان را در بحث مسکن ملی طی کرده‌ایم و به یک الگو در سطح کشور تبدیل شده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اظهار امیدواری، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ اوضاع مسکن خوب شود و با کاهش فاصله بین عرضه و تقاضا در این زمینه، شاهد کاهش آثار ناشی از کمبود مسکن که بیشتر روی قشر اجاره‌نشین است، باشیم.

وی تأکید کرد: با الحاق شدن ۴۲۰ هکتار زمین در کرمانشاه و جوانرود در حال نزدیک شدن به تکمیلی ظرفیت ثبت‌نام کنندگان هستیم و با تأمین زمین برای تمام افراد ثبت‌نام شده واجدشرایط، پیامک واریز وجه ارسال خواهد شد.

همچنین در روستاها یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به صورت قطعات ۳۵۰ متر تا ۵۵۰ متر برای مهاجرت معکوس اختیار مردم قرار گرفته است.