وضعیت هوای سال جاری کرمانشاه، بهتر از سال قبل

رساناپرس_ سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه وضعیت هوای سال جاری کرمانشاه را بهتر از سال قبل دانست.

به گزارش رساناپرس سعید دزفولی‌نژاد، اظهار داشت: براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و کنگاور روز غیراستاندارد نداشته‌اند، اما شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب چهار روز و پاوه یک روز ناسالم را تجربه کرده‌اند.

وی عنوان کرد: مقایسه وضعیت کیفیت هوا در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد وضعیت امسال بسیار بهتر از سال گذشته بوده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه در سال گذشته ۱۸ روز هشدار و یک روز اضطرار را پشت سر گذاشته است، گفت: همچنین شهرستان اسلام‌آباد غرب در سال گذشته هفت روز هشدار و سرپل‌ذهاب ۱۶ روز هشدار و یک روز بحرانی را تجربه کرده است.

دزفولی‌نژاد افزود: در سال گذشته در شهرستان قصرشیرین ۳۹ روز هشدار و چهار روز اضطرار، در شهرستان پاوه ۱۹ روز هشدار و در شهرستان کنگاور ۲۶ روز هشدار و یک روز اضطرار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا فعال است، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مشکل جدی در استان رخ نداده و آلودگی‌های ثبت شده نیز مربوط به گرد و غبار ورودی از خارج از کشور است.