پتانسیل جهاد دانشگاهی برای رشد علمی استان

رساناپرس_ استاندار کرمانشاه بر پتانسیل جهاد دانشگاهی برای رشد علمی استان تاکید کرد.

به گزارش رساناپرس محمدطیب صحرایی به مناسبت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی از این نهاد به عنوان پیشران فعالیت‌های دانش بنیان در کشور یاد کرد و افزود: جهاددانشگاهی مولود انقلاب است و حقیقتا در بیش از چهار دهه فعالیت خود اقدامات و خدمات ارزشمندی در کشور انجام داده است.

وی افزود: این نهاد با روحیه جهادی و انقلابی که دارد طی این سالها از عهده وظایف خود به خوبی برآمده و هر فعالیتی که به آن محول شده را با کمک بدنه علمی و متخصصین خود انجام داده است.

استاندار کرمانشاه جهاددانشگاهی را یک نهاد امیدآفرین در کشور دانست و افزود: جهاددانشگاهی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کسب تکنولوژی های روز دنیا توانسته موجی از امید و خودباوری را در جوانان کشور ایجاد کند.

وی افزود: این نهاد همچنین موانع بسیاری را از سر راه کشور برداشته و توانسته تا حد زیادی تحریم‌ها را کم اثر کند.

صحرایی در ادامه به اقدامات جهاددانشگاهی در استان کرمانشاه اشاره و با اشاره به ساخت بزرگترین برج فناوری کشور در کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات ارزشمند جهاددانشگاهی در استان ایجاد محیطی آماده برای فعالیت دانش بنیان های استان است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با فراهم کردن زمینه کار برای شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از این شرکت‌ها گام موثری در رونق فعالیت‌های دانش بنیان در استان داشته باشد.

استاندار کرمانشاه به تعامل خوب میان استانداری و جهاددانشگاهی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: ما به عنوان استانداری کرمانشاه با نهادهای علمی استان مانند جهاددانشگاهی تعامل خوبی داریم و از آنها حمایت می کنیم و معتقدیم جهاددانشگاهی می‌تواند به عنوان یک نهاد علمی در پیشرفت استان نقش ایفا کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: جهاددانشگاهی کرمانشاه با توجه به بدنه علمی و کارشناسی خود این ظرفیت را دارد که یک اتاق فکر مطمئن و علمی برای توسعه استان باشد.