پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان کرمانشاه/ کرمانشاه یکی از قطب های کشاورزی کشور است

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از گاوداری هزار راسی کاوات شهرستان روانسر، با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه و ‌مجتمع های دامپروری ضعیف است، گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه صنایع تبدیلی استان در نظر گرفته شده است. 

 

 

به گزارش رساناپرس، سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در حوزه کالاهای اساسی ذخایر کشور مطلوب است و دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی مردم نداریم، اظهار کرد: هم اکنون خرید تضمینی گندم در کشور از مرز پنج میلیون تن عبور کرده است.

وی افزود: پیشبینی می شود خرید تضمینی گندم در کشور در پایان فصل برداشت محصول به مرز شش میلیون تن برسد.

به گفته وزیر جهادکشاورزی تاکنون یازده هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندمکار کشور پرداخت و مطالبات باقی مانده به زودی پرداخت می‌شود.

ساداتی نژاد گفت: کرمانشاه یکی از قطب های کشاورزی در کشور است و حدود سه هزار میلیارد تومان برای حوزه کشاورزی و دامپروری استان در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شده است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به این که خشکسالی و تغییرات اقلیمی یکی از موضوعات مهمی است که بالاترین اثرش را در بخش کشاورزی می‌گذارد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته نیز درگیر بحث خشکسالی بودیم به دلیل تغییر اقلیم، کشاورزی و کشاورزان کشور از این پدیده آسیب دیده‌اند، طبیعتا یکی از مهمترین کارهای ما این است که بتوانیم بهره‌برداری بهینه از منابع آبی‌مان داشته باشیم، لذا کشت گلخانه‌ای یکی از موضوعاتی است که در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: بحث توسعه آبیاری نوین نیز یکی از موضوعاتی است که وزارت جهاد کشاورزی با قدرت و سرعت پیگیری می‌کند. در منطقه روانسر تقریبا ۷۰ درصد کشاورزی به سیستم های آبیاری مکانیزه مجهز شده که انتظار می‌رود با تسهیلاتی که در نظر گرفتیم بتوانیم این موضوع را توسعه دهیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از آب در این منطقه داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در خشکسالی هم تلاش ما این بوده که با امهال وام‌ها و کمک‌هایی که به کشاورزان می‌کنیم بتوانیم کنار کشاورزان باشیم تا از بحث خشکسالی خارج شویم