پرداخت ۳۰۰۰ فقره تسهیلات مقاوم‌سازی برای واحدهای روستایی کرمانشاه

رسانا پرس-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال سهمیه استان برای پرداخت تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی ۷۰۰۰ واحد بوده که تاکنون ۳۰۰۰ واحد به بانک معرفی شده است.

 

به گزارش رسانا پرس- شمس‌الله خدادادی ، با اشاره به اینکه بنیاد مسکن از ابتدای انقلاب مقاوم سازی مسکن روستایی را پیگیری کرد اظهار داشت: بیشتر خانه‌های روستایی غیرمقاوم، خشتی و گلی بودند و در حوادثی همچون زلزله و بارندگی خسارت زیادی را متحمل می‌شدند اما با پیگیری از دولت و تخصیص اعتبارات مناسب در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای روستایی اقدامات مناسبی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر مقاوم‌سازی واحدهای روستایی رتبه نخست کشور را دارد عنوان کرد: بیش از ۷۴ درصد از مساکن فرسوده روستایی در استان مقاوم‌سازی و بازسازی شده و در مقابل حوادث غیرمترقبه، زلزله و بارندگی از ایمنی بالایی برخوردار هستند اما باز هم کافی نیست.

 

خدادادی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر معادل ۲۶ درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند گفت: ۲۵۳۲ روستای فعال در استان وجود دارد که ۱۷۱۵ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۸۱۷ روستا نیز کمتر از ۲۰ خانوار هستند.

 

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۸ هزار و ۷۸۱ واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که ۸۸ هزار واحد مقاوم سازی شده و از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند افزود: بانک‌های عامل، دولت و مشارکت مردم در این موفقیت بسیار مؤثر بوده و سهمیه امسال در زمینه پرداخت تسهیلات ۷۰۰۰ واحد است که ۳۰۰۰ مورد تاکنون برای انعقاد قرارداد به بانک معرفی شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به تهیه و اجرای طرح هادی در روستاها گفت: در ۱۵ ماه اخیر در بیش از ۳۲۵ روستا طرح هادی و یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شده است.

 

خدادادی با بیان اینکه براساس قانون طرح هادی تنها در روستاهای بالای ۲۰ خانوار اجرا می‌شود افزود: از ۱۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه در ۱۱۰۰ روستا طرح هادی اجرا شده که نسبت به میانگین کشوری در جایگاه مناسبی قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه انجام اجرای آسفالت ۳۲۵ روستا در کمتر از ۱۵ ماه نشان از هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی و عملیاتی است عنوان کرد: در سال‌های گذشته طرح هادی در ۲۰ روستا انجام می‌شد و امسال به ۲۰۰ روستا افزایش یافت و عملکرد ۱۰ برابر شد و سال آینده نیز طرح هادی در بیش از ۲۰۰ روستای دیگر اجرا می‌شود.

 

خدادادی با بیان اینکه بنیاد مسکن بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر را تحویل متقاضیان داده است گفت: در زمینه طرح نهضت ملی مسکن نیز ۲۰ هزار واحد در تعهد بنیاد مسکن است که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: در زمینه سنددار کردن واحدهای روستایی با کمک ثبت اسناد ۹۰ هزار واحد روستایی اکنون دارای سند تک برگ هستند.