پیشرفت ۶۰درصدی طرح توسعه صادرات انرژی به کشور عراق و تقویت شبکه انتقال شهرستان سرپل ذهاب در برق منطقه ای غرب

رسانا پرس- طرح توسعه صادرات انرژي به كشور عراق و تقويت شبكه انتقال شهرستان سرپل ذهاب در برق منطقه ای غرب با بیش از 60 درصد پیشرفت هم اکنون در شرکت برق منطقه ای غرب فعال است.

 

به گزارش رسانا پرس به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای غرب، در بازدیدهای دوره ای مهندس جعفر الفتی نیا مدیرعامل برق منطقه ای غرب از پروژه های در دست اقدام این شرکت در استان کرمانشاه ، از پروژه بزرگ احداث ایستگاه ۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت سرپل ذهاب بازدید نمود.

وی در این بازدید که معاونین بهره برداری و طرح و توسعه و مدیران و مجریان و پیمانکاران پروژه حضور داشتند، گفت: از اهداف اجرای این پروژه بزرگ می توان به ایجاد ظرفیت و زیرساخت تداوم صادرات برق به کشور عراق و توسعه صادرات، تأمین برق سامانه گرمسیری و طرح های وابسته، تقویت شبکه انتقال سرپل ذهاب و رفع افت ولتاژ و افزایش قابلیت اطمینان مشترکین صنعت برق در منطقه اشاره کرد.

مدیرعامل برق منطقه ای غرب گفت: این پروژه بزرگ دارای طرح ها و زیرپروژه های متعددی است که شامل: احداث پست۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت سرپلذهاب با مشخصات فنی دو فیدر ۴۰۰کیلوولت خط ، دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت خط ، دو فیدر ۴۰۰کیلوولت ترانس، دو فیدر ۲۳۰کیلوولت ترانس ، ظرفیت ترانس ۴۰۰مگاولت آمپر، ۵۰ مگاوار راکتور ، توسعه دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت در پست ۲۳۰/۶۳کیلوولت سرپل ذهاب شامل دو فیدر ۲۳۰کیلوولت و احداث خطوط ارتباطی۴۰۰کیلوولت پست۴۰۰/۲۳۰ کیلوولت سرپل ذهاب به طول ۲٫۱کیلومتر خط ۴۰۰ دومداره و احداث خط۲۳۰کیلوولت سرپل ذهاب ۴۰۰ به سرپل ذهاب ۲۳۰ کیلوولت به طول۱۵٫۵کیلومتر خط ۲۳۰ دومداره می باشد.

گفتنی است ارزش سرمایه گذاری این طرح و پروژه بزرگ برق منطقه ای غرب بالغ بر ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال است.

شایان ذکر است در این بازدید هر یک از پیمانکاران و مجریان پروژه به ارائه گزارش اقدامات انجام شده پرداخته و متعهد گردیدند در بازه ی زمانی مشخص شده انشاالله پروژه وارد مدار شده و به بهره برداری برسد.