کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گرفت

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گفت: ریزگردهایی که امروز(۲۳ مهر) جو کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده، تا اواخر وقت از استان خارج می‌شود.

به گزارش رسانا پرس به نقل از ایسنا سعید قاسمی با اشاره به توده گرد و غباری که امروز جو استان را تحت تاثیر قرار داده، افزود: این توده گرد و غبار روز گذشته در شمال عربستان شکل گرفت و یک شاخه آن به سمت عراق و شاخه دیگر آن به سمت خوزستان و ایلام و در نهایت به سمت کرمانشاه آمد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه گرد و غباری که از سمت جنوب وارد کرمانشاه می‌شود غالبا غلظت کمتری نسبت به گرد و غباری دارد که از سمت غرب و شمال غربی می‌آید، تاکید کرد: این توده گرد و غبار نیز نسبت به بسیاری از توده‌های دیگر که کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده بود، غلظت کمتری دارد.

قاسمی از کاهش تدریجی غلظت ریزگردها در کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: برای اواخر وقت امروز دیگر گرد و غباری در جو استان نداریم.

وی با بیان اینکه تا روز چهارشنبه خبری از گرد و غبار در کرمانشاه نیست، یادآور شد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۸ و ۲۹ مهر) با تقویت میدان‌های باد در داخل استان، احتمال وقوع گرد و غبار محلی وجود دارد.

توده گرد و غبار باعث شد امروز تعدادی از شهرهای استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گیرد.