کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب

رساناپرس_ فرمانده انتظامی گیلانغرب در پايان با اشاره به کشف 2 هزار ليتر گازوئيل قاچاق به ارزش 200 ميليون ريال از دستگيری راننده و معرفی وی به دستگاه قضائی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای پنج مرزی رسمی با این کشور است.مرزهای سومار، خسروی، پرویزخان، شیخ‌صله و شوشمی استان کرمانشاه به‌عنوان مرز رسمی ایران با عراق طی سه ماهه نخست سال‌جاری شاهد تردد ۱۰۹هزار و ۶۳۱ دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی به وزن یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۱۲ تن به ارزش ۸۵۴ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۶۸ دلار بوده است.عمده کالاهای صادراتی که از طریق مرزهای کرمانشاه به عراق صادر می‌شود طبق اعلام گمرکات استان؛ میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… است.اما در کنار این فرصت بزرگ اقتصادی مرزی بودن استان کرمانشاه، سال‌هاست که تفاوت قیمت سوخت در داخل و خارج از کشور باعث شده، برخی از مرزنشینان به قاچاق این فرآورده‌ها گرایش پیدا کنند. بیشترین قاچاق سوخت از سوی پلیس و تعزیرات حکومتی استان همچنان از شهرستان مرزی قصرشیرین گزارش و به نوعی «سوخت» معضل اصلی قاچاق در این شهرستان عنوان می‌شود.شهرستان مرزی قصرشیرین، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی «پرویزخان» و «خسروی» قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود

در حالی که استفاده از ظرفیت درآمدی ترانزیت خارجی از مبدأ گمرک پرویزخان اهرمی برای پیشبرد توسعه استان کرمانشاه محسوب می‌شود، اما همچنان در کنار این مزیت‌ها بیشترین کشفیات قاچاق سوخت هم از این مرز گزارش می‌شود.

۴۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف شد

بنا بر اخبار اعلامی امروز از پایگاه خبری پلیس کرمانشاه، سرهنگ ایمان مرادی فرمانده انتظامی قصرشیرین از کشف ۴۷ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد.وی افزود: مأموران یگان امداد قصرشیرین حین گشتزنی در شهرستان و حوالی گمرک پرویزخان موفق به شناسایی ۶ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شدند.فرمانده انتظامی قصرشیرین ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی ۴۷ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال کشف شد.وی از دستگیری ۶ نفر در این راستا خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف بالغ بر ۴۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در گمرک پرویزخان

همچنین در خبری سوم امروز، سرهنگ علی مرادی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی مستقر در پایانه مرزی پرویزخان حین گشتزنی به چند دستگاه خودرو مشکوک و جهت بازرسی آن‌ها را متوقف کردند.وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته ۴ هزار و ۶۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک‌میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال کشف شد.سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این راستا و ارسال به مراجع قضائی جهت بررسی‌های تکمیلی خبر داد.

کشف ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب

سرهنگ منصور محمدی فرمانده انتظامی گیلانغرب نیز از کشفیات ماموران انتظامی این شهرستان حین گشتزنی در محورهای مواصلاتی سخن گفت و افزود: مأموران به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و در حالی که قصد متوقف کردن آن را داشتند، راننده اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: ماموران با مشاهده این صحنه به تعقیب خودرو متواری پرداخته و پس از طی مسافتی موفق به مهار آن شده و بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی گیلانغرب در پایان با اشاره به کشف ۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال از دستگیری راننده و معرفی وی به دستگاه قضائی خبر داد.

البته در کنار اخبار کشفیات سوخت، سردار محمد رستمی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز، از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۳۹۰ حلقه لاستیک قاچاق در کنگاور خبر داد.

وی اظهار کرد: مأموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه کنگاور حین گشتزنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو توقیفی ۳۹۰ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال کشف شد.

وی در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این راستا و ارسال به مراجع قضائی جهت بررسی‌های تکمیلی خبر داد.