کشور در آستانه‌ی حماسه‌سازی دوباره مردم در انتخابات

رساناپرس_ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو برای کشور، نتیجه ی آن را تعیین کننده خواند.

به گزارش رساناپرس حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه، امروز جمعه ۱۸ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و دیگران به یاد خدا بودن و رعایت تقوا، اظهار کرد: انسان باید خود را محضر پروردگار متعال ببیند و این مهم‌ترین عاملی است که انسان می‌تواند همواره خودش را در مدار اطاعت پروردگار متعال قرار دهد و لحظه‌ای از عمرش نگذرد الا که در مسیر اطاعت از پروردگار متعال باشد.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در امروز، پیرامون شخصیت آن حضرت اشاره کرد و افزود: وجود مقدس امام جواد(ع) دریکی از حساس‌ترین شرایط تاریخ اسلام متولد شدند و در همان شرایط بسیار پیچیده و حساس امامت امت را بر عهده گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اشاره‌ای به دوران اقتدار خلفای عباسی در زمان مأمون داشت و تصریح کرد: مأمون عباسی پیچیده‌ترین و خبیث‌ترین خلیفه عباسی بود کسی که از این‌طرف تظاهر می‌کرد به محبت اهل‌بیت و تلاش کرد که وجود مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا را از مدینه به مرگ بیاورد تحت عنوان واگذاری خلافت و بعد هم اصرار بر این داشت حضرت ولایت‌عهدی مأمون را بپذیرد.

حکومت عباسی از وجود حضرت جواد(ع) احساس خطر کرد و عرصه را بر خود تنگ دید و او را به شهادت رساند

وی دلیل کشاندن امام رضا(ع) از مدینه به سفر بی‌بازگشت مرو را تحت نظر قرار دادن حضرت و دورنگه داشتن او از دسترسی شیعیان حجار و عراق و مناطق جنوبی ایران عنوان کرد و ادامه داد: در چنین شرایطی که چهل‌وچند سال هم از عمر شریف امام هشتم گذشته است هنوز امام رضا س صاحب فرزند نشده است و این باعث نگرانی شدید شیعیان شده بود چراکه امام بعد باید از نسل امام باشد نمی‌شود که امام بعد از طریق دیگری بخواهد به امامت برسد و در پاسخ امام فرمودند که خداوند به من پسری عطا می‌کند و نامش را محمد خواهد بود.

خطیب جمعه کرمانشاه ضمن بیان اینکه به امامت رسیدن امام جواد در سن ۸ یا ۹ سالگی باعث تعجب شیعیان شده بود، خاطرنشان کرد: این اولین بار بود که در دوران امامت چنین صحنه‌ای تجربه می‌شد و لذا قدری برای شیعیان هم باعث تعجب بود و به این دلیل وجود مقدس امام رضا(ع) در زمان حیاتشان پاسخ خیلی از مسائل را به فرزندشان جوادالائمه ارجاع می‌دادند تا زمینه‌سازی جانشینی امامت را انجام دهند.

وی ضمن اشاره به کرامات فراوان امام جواد(ع)، تأکید کرد: کرامت حضرت که خیلی فراوان است و شیعیان باید در مورد امام خود بیشتر مطالعه کنند و باید این مطالب و کرامات امامشان را نیز به فرزندان هم منتقل کنند چراکه کرامات و فضائل ائمه بسیار زیاد بوده و مجال سخن در این فرصت نیست.

امام‌جمعه کرمانشاه بابیان اینکه حکومت عباسی از وجود حضرت جواد(ع) احساس خطر کرد و عرصه را بر خود تنگ دید، مطرح کرد: امامی که در سنن طفولیت به امامت رسیده بود و تا زمان جوانیشان آن‌چنان عباسی را در محاصره و تنگنا قرارداد که حکومت عباسی چاره‌ای جز به شهادت رساندن آن حضرت نداشتند و نهایتاً توسط ام‌الفضل ملعون که همسر آن حضرت و دختر مأمون بود حضرت را به شهادت رساندند.

به ازدواج آسان هم در بحث مهریه و هم در بحث جهیزیه و شرط و شروط‌هایی توجه شود

وی به غربت حضرت در زمان شهادتش اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) در واقع توسط همسر خود و در منزل غریبانه و مظلومانه به شهادت رسانده شد، درحالی‌که لب او تشنه بود و کنیزان به دستور ام‌الفضل برای نرسیدن صدای مظلومیت حضرت، بالاجبار شادی کردند.

خطیب جمعه کرمانشاه در خطبه دوم خود، تقوا را از ذخیره‌ی مسلمان برای رفتن از این دنیا بیان کرد و گفت: خداوند می‌فرماید از دنیا نروید مگر اینکه مسلم باشید و منظور از مسلمان، یعنی که کام عمر به اطاعت پروردگار متعال گذشته باشد.

وی به مناسبت روز اول ماه ذی‌الحجه و تبریک سالروز ازدواج مقدس امیرالمؤمنین و حضرت زهرای اطهر(س) اشاره کرد و افزود: توصیه‌ای که راجع به این مناسبت دارم، توجه به ازدواج آسان هم در بحث مهریه و هم در بحث جهیزیه و شرط و شروط‌هایی که گذاشته می‌شود است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری ضمن ابرازتأسف برای ایجاد شرط وشروط‌های ازدواج که با اسلام تطابق ندارد و باعث بالا رفتن سن ازدواج شده است، تأکید کرد: زندگی سراسر محبت و مبارک امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) در اوج سادگی بود تا جایی که پیامبر گرامی اسلام سؤال کردند که علی جان چه داری برای مهریه و حضرت را با همان دارایی دنیوی محدودی که داشت به ازدواج دخترش درآورد.

وی ضمن اشاره به فرموده خداوند که از فضل خودم زوج را غنی می‌کنم، اضافه کرد: گاهی اوقات شرط‌وشروط آن‌قدر سنگین که جوان‌ها رغبت نمی‌کنند به ازدواج چراکه می‌بینند از پسش برنمی‌آیند درحالی‌که زندگی را با حداقل‌ها می‌شود شروع کرد و یادمان نرود که خود ما پدر و مادرها هم در ابتدا با اندک چیز و با سادگی زندگی را شروع کردیم.

کشور در آستانه‌ی حماسه‌سازی دوباره مردم در انتخابات است

امام‌جمعه بعد از اشاره به ایام شهادت شهید آیت‌الله سعیدی توسط مزدوران رژیم پهلوی، به سالگرد شهدای مکه در سال ۱۳۶۶ اشاره کرد و گفت: در سال شصت‌وشش زائران خانه خدا به دست آل سعود به شهادت رسیدند در ششم ماه ذی‌الحجه یاد خاطره همه شهدا مخصوص این شهیدان والامقام را گرامی می‌داریم و از خداوند متعال درخواست می‌کنیم درجات این شهیدان را متعالی و جمع ما را از شفاعت این شهدا بهره‌مند بفرمایند.
وی به لزوم حماسه سازی مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و فرصت باقیمانده برای اتفاق غیرمنتظره انتخاب رئیس‌جمهور را محدود دانست و بیان کرد: بعد از شهادت شهید جمهور و سیدالشهدای خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهان گرامی این ضرورت پیش آمد که طبق قانون طی پنجاه‌وپنج روز انتخابات برگزار و رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ایجاد نشدن خلل در امور کشور بعد شهادت شهید جمهور ویارانش را اقتدار نظام و رهبری دانست و ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبین شرکت در انتخابات ریاست جمهوری انجام شد و دیدیم که استقبال گسترده‌ای از ثبت‌نام شد و افراد زیادی از تفکرات مختلف برای ثبت‌نام اقدام کردند و فعلاً هم شورای محترم نگهبان در جلسات فشرده مشغول بررسی صلاحیت‌هاست.
وی به نکات مهم در فرمایشات چهاردهم خرداد مقام معظم رهبری(مدظله) اشاره‌ای داشت و خاطرنشان کرد: کشور در این شرایط نیاز به رئیس‌جمهوری فعال پرکار و معتقد به مبانی انقلاب دارد، به دلیل اینکه او باید منافع کشور را بتواند در معادلات پیچیده منطقه و دنیا حفظ کند.