کمبود زیرساخت‌های ترافیکی در شهر کرمانشاه

رساناپرس ـ معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از کمبود زیرساخت‌های ترافیکی در شهر کرمانشاه انتقاد کرده و بر لزوم اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای تاکید کرد.

به گزارش رساناپرس کلان‌شهر کرمانشاه با جمعیت بیش از یک میلیون نفر در حوزه برخورداری از زیرساخت‌های شهری با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است که حل آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است تا افزایش رضایت‌مندی شهروندان را به همراه داشته باشد.

اما‌ در حوزه ترافیک شهری شهر کرمانشاه به دلیل حجم بالای تردد وسائل نقلیه و مشکلات زیرساختی دارای مشکلات بسیاری است که وظیفه برنامه‌ریزی برای حل آن بر عهده شورای ترافیک استان کرمانشاه است.

کمبود زیرساخت‌های ترافیکی در شهر کرمانشاه به صورت واضح برای تمام مردم قابل مشاهده است در صورتی که مصوبات شورای ترافیک برای دستگاه‌های عضو این ستاد به ویژه شهرداری کرمانشاه اهمیت چندانی ندارد.

در جلسه اخیر شورای ترافیک استان کرمانشاه، نجفی معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در جمع مدیران تأکید کرد متأسفانه مصوبات شورا توسط دستگاه‌های مربوطه پیگیری نمی‌شود و با گذشت بیش از یک سال تاکنون نتوانسته‌ایم مصوبات را به مرحله اجرا برسانیم.

شهرداری باید راه‌اندازی دوربین کنترل ترافیک را به‌صورت جدی پیگیری کند

طهماسب نجفی  اظهار داشت: بر اساس مصوبات شورای ترافیک مقرر شده شهرداری کرمانشاه نسبت به راه‌اندازی ۱۸۱ دوربین نظارتی کنترل ترافیک در معابر و خیابان‌های شهر اقدام کند اما‌ این مهم تاکنون اجرایی نشده و شهرداری باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: در فاز نخست نصب دوربین‌های نظارتی کنترل ترافیک بناست شهرداری کرمانشاه ۴۷ دستگاه دوربین را راه‌اندازی کند اما با گذشت چندین ماه از زمان ابلاغ این مصوبه شهرداری کرمانشاه تنها اقدام به عقد قرارداد کرده است.

نجفی تصریح کرد: اگر مصوبات شورای ترافیک توسط دستگاه‌های عضو اجرایی نشود عملاً این جلسات بی‌نتیجه است و باید اذعان کرد مدیریت ترافیک کرمانشاه در حد و اندازه یک کلان‌شهر نیست؛ کلان‌شهرها بر اساس آمار و اطلاعات مربوط خود باید نسبت به مدیریت شهری اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه کلان‌شهر کرمانشاه حتی در برخورداری از خودروهای ثبت تخلف راهور با مشکل مواجه است، بیان کرد: شهرداری کرمانشاه باید در اسرع وقت نسبت به تجهیز خودروها اقدام کند زیرا مردم با وجود پرداخت عوارض از شرایط موجود ناراضی هستند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: چندی پیش شهرداری کرمانشاه اقدام به نصب سرعت‌کاه‌های پلاستیکی کرد که انتقاد مردم را در پی داشت.

نجفی تأکید کرد: برنامه هفتم توسعه بیان می‌کند دستگاه‌های اجرایی باید با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به انجام پروژه‌های خود کند اما پس از چندی همین پروژه نیز متوقف می‌شود.

هزینه خودروهای کنترل ترافیک ۱/۶ میلیارد تومان است

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: متأسفانه با رشد تعداد وسائل نقلیه زیرساخت‌های جاده‌ای به اندازه کافی افزایش نداشته و پلیس تنها نقش مشاوره‌ای را عهده‌دار است.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت نصب دوربین‌های کنترل ترافیک، گفت: دوربین نظارتی می‌توانند نقش مهمی را در کاهش تصادفات و موارد منجر به فوت داشته باشد اما متأسفانه در کرمانشاه با مشکل جدی در این حوزه‌ روبه‌رو هستیم.

حیدری تصریح کرد: متأسفانه بیش از ۷۰ درصد مصدومان در تصادفات عابران پیاده هستند که به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین نبود زیرساخت‌های ترافیکی شاهد حوادث ناگواری هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک در شهر کرمانشاه محدود است، بیان کرد: در این مدت با کاهش چشم‌گیر حوادث منجر به جرح و فوت روبه‌رو بوده‌ایم که یکی از علت‌های مهم آن نصب سرعت‌کاه در کمربندی شرقی و غربی کرمانشاه است.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه افزود: پلیس راهور در شهر کرمانشاه برای کنترل ترافیک تنها از یک دستگاه خودرو مجهز به دوربین‌های نظارتی برخوردار است و هزینه هر یک از خودروها برای خرید به همراه تجهیزات یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

حیدری با بیان اینکه ظرفیت مأموران پلیس راهور بسیار محدود است، خاطرنشان کرد: طی ساعات پر ترافیک شهر کرمانشاه سعی کرده‌ایم از تمام ظرفیت نیروی انسانی پلیس راهور کمک بگیریم تا بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در بازدیدهای فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از مناطق پر ترافیک مقرر شد با اصلاح هندسی معابر بخش بسیار بزرگی از مشکلات ترافیکی برطرف شود زیرا بر اساس اقدام کارشناسی این مهم به وقوع پیوست.

نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای برطرف شوند

عبدالحسین زارع اظهار داشت: با روش‌های قدیمی و سنتی نمی‌توان مشکلات ترافیکی استان را حل کرد.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: هر چه بتوانیم از ظرفیت هوشمندسازی معابر و خیابان‌ها بیشتر استفاده کنیم می‌توانیم در کنترل ترافیک و کاهش حوادث منجر به فوت اثرگذار باشیم.

زارع خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی و رفع نقاط حادثه‌خیز می‌تواند در محور اورامانات نقش مهمی را در کاهش تصادفات رانندگی داشته باشند.

وی ادامه داد: در محور کامیاران هشت نقطه حادثه‌خیز، جوانرود ۲۱ مورد و گیلانغرب هشت مورد وجود دارد.

رئیس‌پلیس راه استان کرمانشاه گفت: مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف به معنای زیر سئوال بردن اقدامات دستگاه‌ امر نیست بلکه برای پیگیری و پیشبرد امور این اقدام انجام می‌گیرد.

؛ بر اساس نظر مسئولان شورای ترافیک و کارشناسان این حوزه نصب دوربین‌های نظارتی می‌تواند در کاهش تصادفات به ویژه حوادث منجر به فوت نقش مؤثری داشته باشد و تحقق این امر نیازمند عزم شهرداری کرمانشاه است.

انتهای خبر/