۲۵ موزه در کرمانشاه داریم

رسانا پرس_ رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه گفت: ۲۵ موزه در کرمانشاه داریم که 12 مورد از آن در مالکیت اداره کل میراث فرهنگی است.

علی‌رضا برشاهی رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۲۵ موزه داریم که ۱۲ موزه تحت مدیریت مجموعه میراث فرهنگی، ۲ موزه تحت مدیریت بخش خصوصی و مابقی مربوط سایر ارگان‌ها دولتی است.

وی ادامه داد: از آنجا که استان کرمانشاه به لحاظ فرهنگی بسیار غنی است و در زمینه مردم‌شناسی از نظر پوشاک، بازی‌های محلی، آداب و رسوم، موسیقی، خوراک و…ویژگی‌های خاصی دارد.

رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول استان کرمانشاه تصریح کرد: میراث فرهنگی از سال‌های گذشته پژوهش‌های و مطالعات فراوانی در زمینه مردم شناسی در حوزه‌های مختلف در تمامی زمینه‌ها فرهنگی و مردم‌شناسیانجام داده و اسناد آن در کتابخانه مرکز اسناد میراث فرهنگی موجود است.

وی افزود: برای نشان دادن این فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقدام به برپایی موزه‌های مردم شناسی در سطح شهرستان استان از جمله پاوه، سنقرو کلیایی، دالاهو و کرمانشاه (واقع در تکیه معاون الملک) کرده که فرهنگ و ادوات زندگی مردم بومی و محلی را در آن‌ها به نمایش گذاشته است.