۳ جاده “مرگبار” کرمانشاه را بشناسید

رسانا پرس_رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی فوتی‌های تصادفات برون شهری استان در سال گذشته، گفت: ۷۰ درصد این فوتی ها مربوط به تصادفات سه محور استان بوده است.

سرهنگ کیخسرو دستغیب با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی ترددهای جاده ای در سال گذشته، گفت: این افزایش تردد متاسفانه افزایش تصادفات را نیز به همراه داشته است.

وی افزود: سال گذشته تصادفات فوتی استان ۲۹ درصد و تصادفات جرحی ۱۳ درصد افزایش داشته است.

دستغیب تصریح کرد: همچنین تصادفات خسارتی هم در سال گذشته، با افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۷ درصد تصادفات سال گذشته استان از نوع واژگونی بوده است، مهمترین عامل این نوع تصادفات را تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو، صحبت کردن با تلفن همراه و خستگی و خواب آلودگی راننده عنوان کرد.

وی در ادامه مرگبارترین محور استان را محور کرمانشاه-کنگاور اعلام و تصریح کرد: محورهای کرمانشاه-اسلام آبادغرب و محور کرمانشاه-روانسر دررتبه های بعدی قرار دارند.

به گفته رییس پلیس راه استان کرمانشاه ۷۰ درصد فوتی‌های تصادفات برون شهری استان در سال گذشته مربوط به این سه محور بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۴ درصد مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی سال گذشته استان در محورهای برون شهری، در این سه محور رخ داده است.

دستغیب علت اصلی آمار بالای فوتی‌ها و تصادفات در این سه محور را حجم سنگین ترافیک در این محورها و سرعت غیرمجاز رانندگان عنوان کرد.

وی افزود: علاوه بر این، در این محورها حجم تردد خودروهای سنگین بالاست و با توجه به سرعت بالای رانندگان دیگر خودروها، شاهد برخورد خودروهای سواری با خودروهای سنگین در این محورها هستیم.

دستغیب گفت: خودروهای سنگین بویژه در گردنه‌ها با سرعت پایین حرکت کرده و هنگام شب برخی رانندگان خودروهای سواری به علت خستگی یا سرعت بالا، از پشت با این خودروها برخورد کرده و متاسفانه برخی از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ۱۹ مورد تصادفات فوتی ما در گردنه‌ها به این شکل بوده است.

دستغیب گفت: علاوه بر این وجود برخی نقاط حادثه خیز در این محورها مزید علت شده که نمونه آن در محور کرمانشاه-صحنه است که جاده، شانه خاکی نداشته و خودرو به محض خروج از جاده واژگون می شود.